Kia Optima III po faceliftingu, produkowana w latach 2013-2015, nie wiele różni się od wersji przed odświeżeniem. Baczni obserwatorzy i fani marki przy pierwszym rzucie oka na Optime III [FL] na pewno zobaczą nowe, LED-owe światła, przeznaczone do jazdy w dzień (umieszczono je razem pod kloszami reflektorów). Klapie bagażnika nadano wyostrzone linie oraz przedstawiono nowe wzory aluminiowych felg do wyboru.
Kia Optima III [FL] - wnętrze
Wnętrze Kii Optimy III po liftingu pozostawiono bez ingerencji – osoba kierująca zobaczy przed sobą nowoczesną deskę rozdzielczą zawierającej pragmatycznie umiejscowione przełączniki, przekłada się to na prostą obsługę wszystkich funkcji dostępnych w Optimie III [FL]. Koreańskie auto, dzięki przestrzennej kabinie i bardzo wygodnym, dużym fotelom, idealnie nadaje się do długich podróży. Głównie pasażerowie docenią wolną przestrzeń w aucie – nawet wysokie osoby bez problemu ułożą komfortowo nogi.
Materiały użyte do wykończenia środka Optimy III [FL] są wyższej jakości, a kierownica jest lepiej spasowana. Zmianie poddano również system UVO eService i dodano do niego nowe tryby: Speed Alerts, Driving Score, Curfew Alerts oraz Geo Fencing.
Kia Optima III [FL] - nadwozie
Oprócz tego, koreański producent rozszerzył dostępną paletę kolorów karoserii o: Sparkling Silver, Smokey Blue i Platinum Graphite. Co więcej, ulepszono akustykę w Optimie III [FL], dzięki temu dźwięki z zewnątrz kabiny, nawet gdy poruszamy się po zatłoczonej metropolii, czy poprzez remontowany odcinek drogi, są odpowiednio wytłumione, zapewniając komfortową podróż.
Kia Optima III [FL] - przyspieszenie
Największym mankamentem Optimy III [FL] jest słaby napęd samochodu (w wersji z automatyczną przekładnią). Optima III [FL] ma do dyspozycji tyko jeden diesel o mocy 136 KM. Auto, aby osiągnąć prędkość 100km/h potrzebuje aż 11,6 sekundy. Przyczyną dosyć miernego przyspieszenia i słabego dynamizmu nie jest tylko średniej mocy silnik, ale również automatyczna przekładnia zamontowana w tymże pojeździe. „Automat” działa niezbyt szybko, tak więc gdy przyciśniemy gaz do dechy, usłyszymy wycie silnika, ale przyspieszenia nie poczujemy.
Marka | Kia |
---|---|
Model | Kia Optima |
Produkcja od | 2013 |
Produkcja do | 2015 |