Porsche 911

Model
Porsche 911 Zobacz 5 zdjęć

Porsche 911 to sztandarowy model marki Porsche produkowany w Stuttgartcie od 1964 roku.

Porsche 911 – cechy charakterystyczne

Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową w układzie boxer, która została umieszczona za tylną osią. Ponadto Porsche 911 posiada niezależny układ tylnego zawieszenia. Auto należy do segmentu G. Jest jednym z najsłynniejszych oraz trzecim co do wieku samochodem sportowym w dziejach historii. Porsche 911 jest następcą modelu 356.

Historia Porsche 911

Pierwsze wzmianki o Porsche 911 pojawiają się w 1959 roku w szkicach Ferdinanda "Ferry'ego" Porsche. Debiut Porsche 911 miał miejsce w 1963 roku podczas wystawy we Frankfurcie. Co ciekawe podczas targów auto posiadało jedynie makietę silnika, prawdziwy motor zamontowano dopiero w 1964 roku. Początkowo seria miała być oznaczona symbolem 901. Jednakże trzycyfrowe nazwy z zerem w środku zostały wcześniej zarezerwowane przez Peugeota, dlatego ostatecznie model nazwano 911. Produkcja Porsche 911 wystartowała w 1964 roku, natomiast pierwsze sztuki pojawiły się na rynku północnoamerykańskim w 1965 roku.

Jako samochód sportowy Porsche z powodzeniem brał udział w rajdach i wyścigach samochodowych. W latach 70. wersja Carrera RSR odniosła zwycięstwo w wydarzeniach: Daytona, Nürburgring, Targa Florio i Sebring. Tymczasem model 935 turbo w 1979 roku zdobył pierwsze miejsce w wyścigu 24 Hours of Le Mans. W 1999 roku przeprowadzono międzynarodowy sondaż na najlepszy samochód stulecia. Porsche 911 zajęło w nim piąte miejsce.

Porsche 911 – dane techniczne

Porsche 911 dostępne jest z nadwoziem typu kabriolet, coupe i roadster. Auto posiada napęd na cztery koła, dołączany napęd na cztery koła, napęd tylny lub stały napęd na cztery koła. Oferta Porsche 911 obejmuje silniki benzynowe boxer. Składają się one z sześciu cylindrów, na każdy przypada 2 – 4 zawory. Silniki Porsche 911 charakteryzują się mocą 250 – 620 KM oraz pojemnością 2981 – 3996 cm3. Samochód osiąga maksymalną prędkość od 260 do 329 km/h. Porsche 911 przyspiesza do 100 km/h w 3,1 – 5,7 s.

Moment obrotowy układu napędowego wynosi od 310 do 700 Nm. Samochód spala średnio 8,4 – 13,2 l na 100 km. Pojemność bagażnika Porsche 911 wynosi 260 – 310 l. Wymiary Porsche 911 to 4245 – 4562 mm długości, 1650 – 1880 mm szerokości i 1269 – 1320 mm wysokości.

Porsche 911 – opinie

Porsche 911 to sportowe auto, które charakteryzuje się niezawodnością. Posiada jednak kilka wad. Najistotniejszą są ogromne koszty utrzymania. W wielu egzemplarzach można spotkać się z luzami w tylnym zawieszeniu. Ponadto mogą zdarzyć się wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów. Użytkownicy Porsche 911 skarżą się także na pracę elektronicznego hamulca postojowego w wersjach Carrera. Minusem Porsche 911 są szybko wypalające się żarówki w reflektorach kseonowych oraz zużywające się opony. Dosyć często ulega uszkodzeniu układ hamulcowy.

Wśród zalet Porsche 911 należy wymienić zawieszenie, które dostosowuje twardość amortyzatorów do stylu jazdy kierowcy. Auto może poszczycić się trwałymi silnikami, które zapewniają bardzo dobre osiągi. Użytkownicy chwalą sobie pracę przekładni PDK oraz systemu PSM. Atutem Porsche 911 jest luksusowe wyposażenie.

4.51
Ocena na postawie 40 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPorsche
TypSamochód osobowy

Generacje Porsche 911

Inne modele Porsche

Porsche 911: newsy, testy i recenzje

TechArt Porsche 911. Tuner wziął na warsztat generację 992

... Od niedawna w sprzedaży dostępna jest nowa generacja legendarnego modelu Porsche911 (992). Mimo że jazda nim jest bardzo ekscytująca, dla głodnych dodatkowych wrażeń oraz indywidualistów TechArt przygotował coś specjalnego. ... Położona w ...

2 tygodnie temu

Porsche 911 Targa 4S - wydech

Lego Technic Porsche 911 RSR: kilkanaście godzin czystej frajdy

... Pędzę po prostej. Tłoki centralnie umieszczonego boksera uderzają jeden za drugim. Słychać cichą pracę dyferencjału. Zakręt. Nadwozie Porsche 911 RSR ugina się lekko na łuku na wielowahaczowym ... i nie zapomniałem, jak bardzo zawsze uwielbiałem ...

miesiąc temu

Frankfurt 2019: Porsche 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła

... Najnowsza odsłona Porsche 911 debiutuje w wersji Carrera 4. Łączy ona bazowy silnik i wyposażenie ze standardowym napędem na cztery koła. Taka konfiguracja wydaje się idealną opcją dla mniej ... kształtem końcówek wydechu, nie zdradza obecności ...

miesiąc temu

Skradziono Porsche 911. 50 tys. zł nagrody za odnalezienie

... Dziennikarz motoryzacyjny Patryk Mikiciuk udostępnił na Facebooku prośbę o pomoc w namierzeniu skradzionego Porsche 911. Ci, którzy przyczynią się do odnalezienia tego wartościowego klasyka, mogą liczyć na wysoką nagrodę. ... ...

miesiąc temu

Porsche 911 GT3 ma już 20 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło

... GT3 to bez wątpienia jedna z najważniejszych odmian we współczesnej historii Porsche 911. Auto obchodzi w 2019 roku swoje dwudzieste urodziny. Z każdą generacją było coraz mocniejsze i bardziej emocjonujące, a już niebawem powinniśmy doczekać ...

2 miesiące temu

Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

... Ponad 8 miesięcy po debiucie modelu 911 Carrera S, Porsche prezentuje słabszą, bazową odmianę Carrera. Będzie ona oferowana ze standardowym nadwoziem coupé oraz jako kabriolet. Pierwsze dostawy ruszą na początku przyszłego roku. ... Porsche 911 ...

3 miesiące temu

Pierwsza jazda nowym Porsche 911

... Nowe Porsche 911 może i wygląda jak poprzednik, ale pod charakterystycznym nadwoziem zmieniło się bardzo dużo. O najważniejszych modyfikacjach miał okazję przekonać się Mateusz Żuchowski podczas wizyty na torze Ricardo Tormo pod Walencją ... ...

7 miesięcy temu

Pierwsza jazda Porsche 911 Cabrioletem: wersja 992, poprawiona

... Jest na świecie tylko kilka modeli samochodów, które są tak kultowe, że przez dziesięciolecia zachowują ten sam charakter, a nawet wygląd. Wśród nich bez wątpienia jest Porsche 911. Przygotowując ... 1938 Porsche 911 Carrera S Cabriolet (2019) – ...

3 miesiące temu

Ostatni test 991: za kierownicą Porsche 911 Carrery T

... Przyszedł czas rozstać się z Porsche 991. Po piekielnych GT3, GT3 RS i GT2 RS, które były kamieniami milowymi mojego ubiegłego roku, został mi jeszcze bardzo apetyczny deser. 911 generacji 991 odprawiam na spoczynek za sterami maszyny stworzonej ...

4 miesiące temu

Porsche dla purystów. Oficjalny debiut 911 Speedster

... Auto, które poznaliśmy w ubiegłym roku jako koncept, dziś doczekało się oficjalnej wersji produkcyjnej. Co ciekawe, wersja Speedster bazuje jeszcze na poprzedniej generacji modelu 911, co jednak w żaden sposób nie ujmuje jej zalet. ... Porsche ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie