WAŻNE
TERAZ

Kolumbijczycy w Polsce. Oto co mówią po zbrodni w Nowem

Debiutuje purystyczne Porsche 911 Carrera T. Ma tylny napęd i skrzynię manualną

Purystyczne Porsche 911 Carrera T, dostępne wyłącznie ze skrzynią manualną i napędem na tył, debiutuje w najnowszym wydaniu. Będzie oferowane jako Coupe i Cabriolet.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T
Źródło zdjęć: © Autokult | Porsche
Marcin Łobodziński

Porsche 911 Carrera T to model skoncentrowany na właściwościach jezdnych i dynamice, na podstawowym DNA marki i samego modelu. Dlatego jest lżejsze o 42 kg od zwykłej Carrery, oferowane tylko z sześciobiegowym manualem, wyposażone w tylną oś skrętną, zindywidualizowane pod klienta, który je zamawia.

Nie chodzi o osiągi

Masa pojazdu to 1478 kg, a 3-litrowy motor rozwija moc 394 KM i całość jest przenoszona wyłącznie na tylną oś. To nie jest dużo, kiedy przyjrzeć się obecnej i poprzedniej gamie 911, ale w modelu T jak Touring chodzi o czerpanie przyjemności z jazdy, a nie absolutnie najlepsze osiągi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Historycznie model ten pojawił się po raz pierwszy w 1968 roku, ale dopiero w 2017 na stałe go wskrzeszono. Jest nawet gorzej wyciszony, by kierowca mógł się napawać dźwiękiem 6-cylindrowego boksera. Dodatkowe doznania może dostarczyć funkcja międzygazu przy redukcji, zwłaszcza, że standardowe wyposażenie obejmuje sportowy układ wydechowy.  

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

Osiągi nie powalają na kolana, ale i tak 4,5 s do 100 km/h to dobre przyspieszenie. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Delikatnie gorszą dynamikę ma kabriolet.

Podwozie dla Carrery T

Carrera T ma indywidualną konfigurację i zestrojenie układy jezdnego, dostosowaną nie tylko do innej masy, ale także charakteru auta. Zawieszenie obniżono o 10 mm i usztywniono. Układ kierowniczy ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Dzięki tylnej osi skrętnej, która stanowi wyposażenie standardowe, Carrera T cechuje się większą zwinnością na zakrętach.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

911 Carrera T otrzymała 20- i 21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne 305/30 ZR21. Standardem jest pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision.

Po czym poznasz Cerrerę T na ulicy?

Od innych, w tym zwykłych wariantów nowe 911 Carrera T różni się naklejkami ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach, oznaczeniami z tyłu w kontrastowym kolorze i wstawkami w grillu tylnej pokrywy. Wizytówką nowego Porsche 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrery GTS.

Wnętrze utrzymano w czarnej tonacji z kontrastującymi przeszyciami. Dźwignia zmiany biegów jest skrócona, a na jej końcu zamocowano gałkę z drewna orzechowego o otwartych porach. Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo "MT", a na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

Specjalnie dla tego modelu przygotowano sportowe fotele z czterokierunkową regulacją pokryte materiałem Sport-Tex i wyhaftowanym na zagłówkach logo 911. Opcją są fotele adaptacyjne z 18-kierunkową regulacją lub lekkie fotele kubełkowe.

Zamówienia otwarte

Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować oraz zamawiać w polskich salonach Porsche. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje od 776 tys. zł.

  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
  • Porsche 911 Carrera T
[1/31] Porsche 911 Carrera T Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Porsche

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Czy można wyprzedzać traktor na podwójnej ciągłej? Trzeba spełnić jeden warunek
Czy można wyprzedzać traktor na podwójnej ciągłej? Trzeba spełnić jeden warunek
Ford Bronco New Energy - legenda stała się elektrykiem
Ford Bronco New Energy - legenda stała się elektrykiem
"Apetyt na takie auta jest ekstremalnie niski" - szef marki o szybkich elektrykach
"Apetyt na takie auta jest ekstremalnie niski" - szef marki o szybkich elektrykach
Tesla w końcu pokazała "nowy model", ale u nas go nie kupicie
Tesla w końcu pokazała "nowy model", ale u nas go nie kupicie
Pierwsza jazda: Mercedes CLA - więcej gwiazdek, auto wytrzyma
Pierwsza jazda: Mercedes CLA - więcej gwiazdek, auto wytrzyma
Mazda RX-7 z "Tokio drift" trafiła na aukcję. Została sprzedana za szaloną kwotę
Mazda RX-7 z "Tokio drift" trafiła na aukcję. Została sprzedana za szaloną kwotę