Debiutuje purystyczne Porsche 911 Carrera T. Ma tylny napęd i skrzynię manualną

Purystyczne Porsche 911 Carrera T, dostępne wyłącznie ze skrzynią manualną i napędem na tył, debiutuje w najnowszym wydaniu. Będzie oferowane jako Coupe i Cabriolet.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T
Źródło zdjęć: © Autokult | Porsche
Marcin Łobodziński

Porsche 911 Carrera T to model skoncentrowany na właściwościach jezdnych i dynamice, na podstawowym DNA marki i samego modelu. Dlatego jest lżejsze o 42 kg od zwykłej Carrery, oferowane tylko z sześciobiegowym manualem, wyposażone w tylną oś skrętną, zindywidualizowane pod klienta, który je zamawia.

Nie chodzi o osiągi

Masa pojazdu to 1478 kg, a 3-litrowy motor rozwija moc 394 KM i całość jest przenoszona wyłącznie na tylną oś. To nie jest dużo, kiedy przyjrzeć się obecnej i poprzedniej gamie 911, ale w modelu T jak Touring chodzi o czerpanie przyjemności z jazdy, a nie absolutnie najlepsze osiągi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Historycznie model ten pojawił się po raz pierwszy w 1968 roku, ale dopiero w 2017 na stałe go wskrzeszono. Jest nawet gorzej wyciszony, by kierowca mógł się napawać dźwiękiem 6-cylindrowego boksera. Dodatkowe doznania może dostarczyć funkcja międzygazu przy redukcji, zwłaszcza, że standardowe wyposażenie obejmuje sportowy układ wydechowy.  

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

Osiągi nie powalają na kolana, ale i tak 4,5 s do 100 km/h to dobre przyspieszenie. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Delikatnie gorszą dynamikę ma kabriolet.

Podwozie dla Carrery T

Carrera T ma indywidualną konfigurację i zestrojenie układy jezdnego, dostosowaną nie tylko do innej masy, ale także charakteru auta. Zawieszenie obniżono o 10 mm i usztywniono. Układ kierowniczy ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Dzięki tylnej osi skrętnej, która stanowi wyposażenie standardowe, Carrera T cechuje się większą zwinnością na zakrętach.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

911 Carrera T otrzymała 20- i 21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne 305/30 ZR21. Standardem jest pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision.

Po czym poznasz Cerrerę T na ulicy?

Od innych, w tym zwykłych wariantów nowe 911 Carrera T różni się naklejkami ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach, oznaczeniami z tyłu w kontrastowym kolorze i wstawkami w grillu tylnej pokrywy. Wizytówką nowego Porsche 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrery GTS.

Wnętrze utrzymano w czarnej tonacji z kontrastującymi przeszyciami. Dźwignia zmiany biegów jest skrócona, a na jej końcu zamocowano gałkę z drewna orzechowego o otwartych porach. Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo "MT", a na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

Specjalnie dla tego modelu przygotowano sportowe fotele z czterokierunkową regulacją pokryte materiałem Sport-Tex i wyhaftowanym na zagłówkach logo 911. Opcją są fotele adaptacyjne z 18-kierunkową regulacją lub lekkie fotele kubełkowe.

Zamówienia otwarte

Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować oraz zamawiać w polskich salonach Porsche. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje od 776 tys. zł.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
+26
Wybrane dla Ciebie
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇