Ford Fiesta

Model
Ford Fiesta Zobacz 9 zdjęć

Ford Fiesta jest typowym reprezentantem klasy małych samochodów osobowych, sprzedanym przez przeszło cztery dekady w ponad 17 milionach egzemplarzy. Używane modele nabędziemy za niewielkie pieniądze, modele najnowszych generacji prosto z salonu amerykańskiego koncernu Ford to już wydatek rzędu 70 tysięcy złotych.

Ford Fiesta – dane techniczne

Ford Fiesta charakteryzuje nadwozie typu hatchback. Pojazd jest produkowany nieustannie od 1976 roku, a obecnie fabryki zajmują się udoskonalaniem siódmej generacji Forda Fiesta, dostępnej na rynku samochodowym od 2017 roku. Angielska wersja to natomiast już ósma wersja Forda Fiesty. Początkowo porównywano go z Audi 100 C2 oraz Roverem 3500.

Ford Fiesta posiada manualną bądź automatyczną skrzynię biegów, napęd przedni lub na obie osie, 3-5 drzwi, 5 siedzeń, a jego zbiornik paliwa pomieści 40-48 litrów benzyny albo ropy. Wymiary Forda Fiesty wynoszą 3743-4065 mm długości, 1605-1793 mm szerokości, 1320-1495 mm wysokości, a masa całkowita auta to 1675 kilogramów. Największa z dostępnych wersji bagażnika Forda Fiesta ma pojemność 1230 litrów przy złożonych siedzeniach, najmniejsza – jedynie 250 litrów przy siedzeniach rozłożonych.

Ford Fiesta – spalanie i silnik

Spalanie Forda Fiesta kształtuje się na poziomie 3,5-8,2 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Najniższym spalaniem charakteryzuje się Ford Fiesta 1.5 TDCi z 85 KM – spala 3,2 litra ropy na trasie i 3,9 litra podczas jazdy miejskiej. Jedno z wyższych spalań wśród Fordów Fiesta prezentuje natomiast model z silnikiem 1.8 i 130 KM – spala 6,2 litra benzyny na trasie i 9,7 litra w trakcie poruszania się poza miastem.

Rzędowy silnik Forda Fiesta to 3 lub 4 cylindry (każdy ma 2-4 zawory), pojemność od 935 do 1999 cm3, 39-200 KM i maksymalna moc pomiędzy 29 a 147 kW. Samochód może poruszać się z najwyższą prędkością wynoszącą 143-230 kilometrów na godzinę, a do setki przyspiesza w ciągu 6,9-19,5 sekundy. Moment obrotowy układu napędowego Forda Fiesty to natomiast 74-290 Nm.

Ford Fiesta – opinie

Ford Fiesta, jako pierwszy w historii miejski samochód koncernu segmentu B, pozostaje bezkonkurencyjny na rynku w swojej klasie. Atrakcyjna stylistyka coraz to wyższych generacji podwyższa niezaprzeczalną satysfakcję z jazdy Fordem Fiestą. Podobnie jak dość wygodne fotele z niezłym trzymaniem bocznym. Użytkownicy Fordów Fiesta zdecydowanie polecają ich posiadanie. Pojazd dobrze trzyma się drogi, również na zakrętach przy większych prędkościach. Ford Fiesta to także niezawodne hamulce i system wspomagania kierownicy.

Przy zakupie nowego egzemplarza Forda Fiesty z salonu samochodowego trzeba niestety oddzielnie dopłacać za wszelkie udogodnienia. Przykładowo za dopłatą dostępne są komputer, tylne głośniki, przednie halogeny czy też system głosowego sterowania radiem.

4.57
Ocena na postawie 39 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód osobowy

Generacje Ford Fiesta

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (2)

Ford Fiesta: newsy, testy i recenzje

Test: Ford Fiesta ST – trik z zawieszeniem

... Ford Fiesta ST może nie jest już najnowszym samochodem na rynku, ale nadal jednym z bardziej lubianych, jeśli chodzi o prowadzenie. Zastanawialiście się kiedyś, skąd biorą się te właściwości? Wyjaśniamy, o co chodzi w sprężynach z wektorowaniem ...

4 tygodnie temu

Opony całoroczne czy sezonowe - które wybrać?

Ford wstrzymał produkcję Fiesty w Kolonii. Na długo

... Ford kontynuuje przerwę produkcyjną w niemieckiej fabryce w Kolonii. Powstaje tam jeden z kluczowych modeli marki, jakim jest Fiesta. Sytuacja ma wrócić do normy dopiero pod koniec kwietnia. ... Portal Automobilwoche powołujący się na rzecznika ...

6 miesięcy temu

Prezes Forda przedpremierowo pokazał mustanga Jimmy’emu Fallonowi

... W przededniu premiery nowej generacji Forda Mustanga, amerykański producent opublikował nietypową prezentację auta i reakcję znanego komika. ... śmiertelników – egzemplarz przedpremierowego mustanga. Wyjątek od cenzury Na nagraniu, które Ford ...

2 tygodnie temu

Test: Co daje eLSD? Ford Focus ST vs. ST-Line

... Ford Focus był pierwszym hatchbackiem, który stawiał na prowadzenie już w najtańszych odmianach. Jak dobra jest więc jedna ze słabszych wersji silnikowych w najnowszym wydaniu? Porównaliśmy ją do Focusa ST z mechanizmem eLSD. Zobaczcie, jak duże ...

4 tygodnie temu

Nie będzie trzydrzwiowej wersji. To koniec pewnej epoki

... W pierwszej dekadzie XXI wieku trzydrzwiowe hatchbacki były obowiązkowym punktem w ofercie większości producentów. Dziś to wymierający gatunek. W zapomnienie odchodzi jeden z jego ostatnich przedstawicieli - Ford Fiesta. ... europejskich miast. ...

5 miesięcy temu

Test: Fiesta ST vs Puma ST - tor obnażył różnicę

... Ford Puma ST i Ford Fiesta ST to technicznie prawie te same samochody. Napędza je ten sam silnik, elementy zawieszenie mają podobne rozwiązania, a wnętrza są identyczne. Czy w takim razie jeżdżą tak samo? Postanowiłem to sprawdzić, ale nie sam! ...

7 miesięcy temu

Ford zwalnia 3 tys. osób. To część nowej strategii koncernu

... Nieoficjalne zapowiedzi dużych zwolnień w Fordzie docierają do nas od kilku miesięcy. Ich realizacja właśnie się rozpoczęła, co w niedawnym liście do pracowników potwierdził sam dyrektor koncernu, Jim Farley i prezes wykonawczy Bill Ford. ... ...

miesiąc temu

Ford z przestojami w Europie. Kilka fabryk wstrzymało działalność

... Europejskie fabryki Forda dołączają do grona zakładów poszkodowanych w związku z wojną w Ukrainie. Producent ogłosił czasowe wstrzymanie produkcji w kilku fabrykach co najmniej do końca tygodnia (27 marca). ... stosowanych w kierownicach. Ford ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie