Ford Fiesta

Model
Ford Fiesta Zobacz 9 zdjęć

Ford Fiesta jest typowym reprezentantem klasy małych samochodów osobowych, sprzedanym przez przeszło cztery dekady w ponad 17 milionach egzemplarzy. Używane modele nabędziemy za niewielkie pieniądze, modele najnowszych generacji prosto z salonu amerykańskiego koncernu Ford to już wydatek rzędu 70 tysięcy złotych.

Ford Fiesta – dane techniczne

Ford Fiesta charakteryzuje nadwozie typu hatchback. Pojazd jest produkowany nieustannie od 1976 roku, a obecnie fabryki zajmują się udoskonalaniem siódmej generacji Forda Fiesta, dostępnej na rynku samochodowym od 2017 roku. Angielska wersja to natomiast już ósma wersja Forda Fiesty. Początkowo porównywano go z Audi 100 C2 oraz Roverem 3500.

Ford Fiesta posiada manualną bądź automatyczną skrzynię biegów, napęd przedni lub na obie osie, 3-5 drzwi, 5 siedzeń, a jego zbiornik paliwa pomieści 40-48 litrów benzyny albo ropy. Wymiary Forda Fiesty wynoszą 3743-4065 mm długości, 1605-1793 mm szerokości, 1320-1495 mm wysokości, a masa całkowita auta to 1675 kilogramów. Największa z dostępnych wersji bagażnika Forda Fiesta ma pojemność 1230 litrów przy złożonych siedzeniach, najmniejsza – jedynie 250 litrów przy siedzeniach rozłożonych.

Ford Fiesta – spalanie i silnik

Spalanie Forda Fiesta kształtuje się na poziomie 3,5-8,2 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Najniższym spalaniem charakteryzuje się Ford Fiesta 1.5 TDCi z 85 KM – spala 3,2 litra ropy na trasie i 3,9 litra podczas jazdy miejskiej. Jedno z wyższych spalań wśród Fordów Fiesta prezentuje natomiast model z silnikiem 1.8 i 130 KM – spala 6,2 litra benzyny na trasie i 9,7 litra w trakcie poruszania się poza miastem.

Rzędowy silnik Forda Fiesta to 3 lub 4 cylindry (każdy ma 2-4 zawory), pojemność od 935 do 1999 cm3, 39-200 KM i maksymalna moc pomiędzy 29 a 147 kW. Samochód może poruszać się z najwyższą prędkością wynoszącą 143-230 kilometrów na godzinę, a do setki przyspiesza w ciągu 6,9-19,5 sekundy. Moment obrotowy układu napędowego Forda Fiesty to natomiast 74-290 Nm.

Ford Fiesta – opinie

Ford Fiesta, jako pierwszy w historii miejski samochód koncernu segmentu B, pozostaje bezkonkurencyjny na rynku w swojej klasie. Atrakcyjna stylistyka coraz to wyższych generacji podwyższa niezaprzeczalną satysfakcję z jazdy Fordem Fiestą. Podobnie jak dość wygodne fotele z niezłym trzymaniem bocznym. Użytkownicy Fordów Fiesta zdecydowanie polecają ich posiadanie. Pojazd dobrze trzyma się drogi, również na zakrętach przy większych prędkościach. Ford Fiesta to także niezawodne hamulce i system wspomagania kierownicy.

Przy zakupie nowego egzemplarza Forda Fiesty z salonu samochodowego trzeba niestety oddzielnie dopłacać za wszelkie udogodnienia. Przykładowo za dopłatą dostępne są komputer, tylne głośniki, przednie halogeny czy też system głosowego sterowania radiem.

4.57
Ocena na postawie 39 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód osobowy

Generacje Ford Fiesta

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (2)

Ford Fiesta: newsy, testy i recenzje

Ford wstrzymał produkcję Fiesty w Kolonii. Na długo

... Ford kontynuuje przerwę produkcyjną w niemieckiej fabryce w Kolonii. Powstaje tam jeden z kluczowych modeli marki, jakim jest Fiesta. Sytuacja ma wrócić do normy dopiero pod koniec kwietnia. ... Portal Automobilwoche powołujący się na rzecznika ...

2 miesiące temu

Nie będzie trzydrzwiowej wersji. To koniec pewnej epoki

... W pierwszej dekadzie XXI wieku trzydrzwiowe hatchbacki były obowiązkowym punktem w ofercie większości producentów. Dziś to wymierający gatunek. W zapomnienie odchodzi jeden z jego ostatnich przedstawicieli - Ford Fiesta. ... europejskich miast. ...

4 tygodnie temu

Ford pokazał odświeżoną Fiestę. Coś więcej niż tylko kosmetyka

... Ford odświeżył Fiestę, nazywając ją nową, choć to wciąż ta sama generacja. Patrząc na nadwozie, a tym bardziej wnętrze, można by rzec – kosmetyka. Jednak kluczowe są zmiany techniczne. ... Zmiany wizualne sami widzicie i myślę, że nietrudno ...

8 miesięcy temu

Test: Fiesta ST vs Puma ST - tor obnażył różnicę

... Ford Puma ST i Ford Fiesta ST to technicznie prawie te same samochody. Napędza je ten sam silnik, elementy zawieszenie mają podobne rozwiązania, a wnętrza są identyczne. Czy w takim razie jeżdżą tak samo? Postanowiłem to sprawdzić, ale nie sam! ...

3 miesiące temu

Ford z przestojami w Europie. Kilka fabryk wstrzymało działalność

... Europejskie fabryki Forda dołączają do grona zakładów poszkodowanych w związku z wojną w Ukrainie. Producent ogłosił czasowe wstrzymanie produkcji w kilku fabrykach co najmniej do końca tygodnia (27 marca). ... stosowanych w kierownicach. Ford ...

2 miesiące temu

Co oferuje Ford E-Transit w Polsce? Ten van zmienia zasady gry

... E-Transit, pierwszy całkowicie elektryczny samochód dostawczy Forda, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem jeszcze przed wprowadzeniem na rynek. Trudno jednak się temu dziwić. Niezwykle bogate ... Ford E-Transit to nowa jakość bezpieczeństwa i ...

4 tygodnie temu

Nowe modele Forda. Elektryczne dostawczaki też są w planach

... Siedem nowych samochodów do 2024 roku – takie są plany Forda na najbliższe lata. To oczywiście wynika z chęci elektryfikacji całej gamy. Doczekamy się chociażby elektrycznej Pumy, ale nowości jest znacznie więcej. ... Zacznijmy od pojazdów ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie