Szybka odpowiedź – Brabus CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY D 6 S (2011)

Brabus nie chce pozostawać z tyłu za największym rywalem, firmą Carlsson, dlatego też zaprezentował swoje ulepszenia do Mercedesa-Benza CLS.

Szybka odpowiedź – Brabus CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY D 6 S (2011)
Olgierd Lachowski

05.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:15

Brabus CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY D 4 fot.2
Brabus CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY D 4 fot.2

Projekt jest dopiero na starcie, toteż jeszcze część dodatków jest niedostępna. Na przykład, mimo że Mercedes produkuje CLS-a już w pięciu wersjach (ostatnio doszedł CLS 63 AMG), Brabus oferuje tuning silnika tylko dla dwóch. Są to odmiany CLS 250 CDI i 350 CDI BlueEFFICIENCY.

CLS 250 CDI ma jednostkę 4-cylindrową (2,1 l) z dwiema turbosprężarkami w zależności od potrzeb pracującymi w układzie szeregowym, bądź równoległym. Silnik ma moc 204 KM (moment obrotowy 500 Nm). Z kolei CLS 350 CDI ma motor V6 turbo o objętości 3,0 l i mocy 265 KM (maksymalny moment obrotowy – 620 Nm).

Do obu aut tuner oferuje moduły ECO PowerXtra. Do mniejszej jednostki jest PowerXtra D 4, a do większej PowerXtra D 6 S. Dzięki nowej elektronice CLS 250 dysponuje 235 KM (moment obrotowy – 560 Nm), a mocniejszy CLS 350 CDI – 313 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 690 Nm. Za ten chiptuning Brabus żąda 1773 euro za D 4 i 2130 euro za D 6 S.

Brabus CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY D 4 fot.4
Brabus CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY D 4 fot.4

Dostępne są też przystosowane do konkretnych odmian silnikowych sportowe układy wydechowe. Brabus opracował też już modyfikacje zawieszenia. W prezentowanym samochodzie (CLS 250 CDI) tuner założył felgi Monoblock Q o średnicy 20”. Z przodu mają one szerokość 9,0”, a z tyłu 9,5”. Za komplet samych felg trzeba zapłacić 4641 euro. Trzeba jeszcze do tego dobrać opony.

W ofercie znalazły się także modyfikacje wnętrza. Można zamówić na przykład tapicerkę z bardzo delikatnej skóry lub Alcantary[sup]®[/sup]. Klient może wybierać każdy fragment tapicerki osobno (oddzielnie pokrycia deski rozdzielczej, siedzeń, sufitu itd.) lub też zamówić gotowy zestaw. W prezentowanym samochodzie wnętrze jest jeszcze niezmienione.

Ponieważ Mercedes produkuje już wersję CLS 63, to wkrótce należy spodziewać się 530-konnego Brabusa. Myślę, że za czas jakiś pojawi się też CLS V12 Rocket bazujący na nowym CLS-ie.

Zdjęcia nie są niestety najwyższej jakości.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2143 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 235 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,66 KM/l (95,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20\ Monoblock Q
  • Koła tylne: 9,5 x 20\ Monoblock Q

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1785 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,60 kg/KM (seryjny – 8,75 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside8276/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)