Pierwszy! – Carlsson CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2011)
Carlsson jako pierwszy spośród dużych tunerów zaprezentował „żywego” Mercedesa-Benza CLS po tuningu. Na początek dostępna jest wersja 350 z silnikiem o zapłonie samoczynnym.
27.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Koncern ze Stuttgartu sprzedaje na razie CLS-a tylko w trzech wersjach silnikowych: 250 CDI, 350 CDI i 350. Carlsson przedstawił samochód bazujący na 3-litrowym „dieslu”, ale oferuje też już tuning jednostki benzynowej.
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY pod maską skrywa 3-litrowy silnik V6 z zasobnikowym wtryskiem paliwa (ang. common rail) i turbosprężarką. Przy 3800 obr./min motor osiąga swoją moc maksymalną wynoszącą 265 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 620 Nm dostępny jest w zakresie od 1600 do 2400 obr./min. Silnik łączony jest z automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic Plus.
Mimo sporej masy (1815 kg) ten prawie 5-metrowy sedan przyspiesza bardzo sprawnie. 100 km/h na prędkościomierzu pokaże się po zaledwie 6,20 s. Tradycyjnie dla niemieckiej Wielkiej Trójki ograniczono elektronicznie prędkość maksymalną do 250 km/h.
Aby poprawić parametry silnika tuner stosuje nowe oprogramowanie zawarte w elektronicznym module Carlsson C-Tronic[sup]®[/sup] Diesel Power, które zwiększa moc motoru do 320 KM. Przy tym wszystkim silnik nadal spełnia normy emisji spalin Euro 5. Osiągi samochodu w tej chwili nie są jeszcze znane.
Podobnie jak silnikiem, tak i zawieszeniem steruje nowe oprogramowanie C-Tronic[sup]®[/sup] Suspension.
Skromny (jak zawsze) zestaw spojlerów jest dopiero w planach, a tymczasem klient musi się zadowolić tylko felgami produkcji niemieckiego tunera. Na zdjęciach widać, że auto ma zamontowane dwa komplety kół. Po lewej stronie wóz zdobią felgi 1/5 Revo, a po prawej 1/10 UL. Ich rozmiary nie zostały podane.
Osoby, które nabyły benzynowego CLS 350, również mogą oddać go w ręce specjalistów Carlssona. Inżynierowie dokonają podobnych zmian jak w „klekocie”, z tym że oczywiście silnik będzie zmodyfikowany oprogramowaniem do niego przygotowanym. Po tuningu 3,5-litrowa jednostka będzie rozwijała moc 333 KM zamiast 306 KM.
Carlsson ubiegł wszystkie znaczące firmy i jako pierwszy pokazał nowego CLS-a. Teraz trzeba czekać na odpowiedzi innych firm, takich jak Brabus, Lorinser, Schatz itd.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 320 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 107,13 KM/l (seryjny – 88,72 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1815 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,67 kg/KM (seryjny – 6,85 kg/KM)
- Długość: 4940 mm
- Szerokość: 1881 mm
- Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside8300/block
Źródło: blog mercedes-benz