Pierwszy! – Carlsson CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2011)

Carlsson jako pierwszy spośród dużych tunerów zaprezentował „żywego” Mercedesa-Benza CLS po tuningu. Na początek dostępna jest wersja 350 z silnikiem o zapłonie samoczynnym.

Pierwszy! – Carlsson CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2011)
Olgierd Lachowski

27.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53

Koncern ze Stuttgartu sprzedaje na razie CLS-a tylko w trzech wersjach silnikowych: 250 CDI, 350 CDI i 350. Carlsson przedstawił samochód bazujący na 3-litrowym „dieslu”, ale oferuje też już tuning jednostki benzynowej.

Carlsson CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.
Carlsson CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.

CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY pod maską skrywa 3-litrowy silnik V6 z zasobnikowym wtryskiem paliwa (ang. common rail) i turbosprężarką. Przy 3800 obr./min motor osiąga swoją moc maksymalną wynoszącą 265 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 620 Nm dostępny jest w zakresie od 1600 do 2400 obr./min. Silnik łączony jest z automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic Plus.

Mimo sporej masy (1815 kg) ten prawie 5-metrowy sedan przyspiesza bardzo sprawnie. 100 km/h na prędkościomierzu pokaże się po zaledwie 6,20 s. Tradycyjnie dla niemieckiej Wielkiej Trójki ograniczono elektronicznie prędkość maksymalną do 250 km/h.

Aby poprawić parametry silnika tuner stosuje nowe oprogramowanie zawarte w elektronicznym module Carlsson C-Tronic[sup]®[/sup] Diesel Power, które zwiększa moc motoru do 320 KM. Przy tym wszystkim silnik nadal spełnia normy emisji spalin Euro 5. Osiągi samochodu w tej chwili nie są jeszcze znane.

Podobnie jak silnikiem, tak i zawieszeniem steruje nowe oprogramowanie C-Tronic[sup]®[/sup] Suspension.

Skromny (jak zawsze) zestaw spojlerów jest dopiero w planach, a tymczasem klient musi się zadowolić tylko felgami produkcji niemieckiego tunera. Na zdjęciach widać, że auto ma zamontowane dwa komplety kół. Po lewej stronie wóz zdobią felgi 1/5 Revo, a po prawej 1/10 UL. Ich rozmiary nie zostały podane.

Osoby, które nabyły benzynowego CLS 350, również mogą oddać go w ręce specjalistów Carlssona. Inżynierowie dokonają podobnych zmian jak w „klekocie”, z tym że oczywiście silnik będzie zmodyfikowany oprogramowaniem do niego przygotowanym. Po tuningu 3,5-litrowa jednostka będzie rozwijała moc 333 KM zamiast 306 KM.

Carlsson ubiegł wszystkie znaczące firmy i jako pierwszy pokazał nowego CLS-a. Teraz trzeba czekać na odpowiedzi innych firm, takich jak Brabus, Lorinser, Schatz itd.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 320 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,13 KM/l (seryjny – 88,72 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1815 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,67 kg/KM (seryjny – 6,85 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside8300/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)