SsangYong SIV-1 Concept - koreańska kombinacja [Genewa 2013]

Tegoroczne targi motoryzacyjne w Genewie nie zawiodły - pokazano wiele zupełnie nowych aut. Ale producenci przywieźli ze sobą także samochody koncepcyjne. Jednym z nich jest model SIV-1, który był ozdobą stoiska SsangYonga.

SsangYong SIV-1 ConceptSsangYong SIV-1 Concept
Bartosz Pokrzywiński

Tegoroczne targi motoryzacyjne w Genewie nie zawiodły - pokazano wiele zupełnie nowych aut. Ale producenci przywieźli ze sobą także samochody koncepcyjne. Jednym z nich jest model SIV-1, który był ozdobą stoiska SsangYonga.

Po kilkuletniej przerwie marka SsangYong znowu pojawiła się na Starym Kontynencie. Widząc sukces swoich rodaków, Hyundaia oraz Kii, a także wykorzystując fakt rosnącej popularności SUV-ów na rynku europejskim, koreański producent chce spróbować jeszcze raz, tym razem z bogatszą ofertą.

SsangYong SIV-1 Concept
SsangYong SIV-1 Concept

SsangYong zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są koncepty, a jeden z nich został zaprezentowany na targach w Genewie. Auto nosi nazwę SIV-1 i ma być propozycją segmentu premium CUV, czyli crossover utility vehicle (kolejna pochodna SUV-a).

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami prototyp mierzy 4500 mm długości, 1880 mm szerokości, 1640 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2700 mm. Tylne drzwi są jednocześnie masywnym nadkolem i na pierwszy rzut oka wydaje się, że auto jest trzydrzwiowe. Swoją drogą, gdyby faktycznie tak było, wyglądałoby trochę lepiej.

SsangYong SIV-1 Concept
SsangYong SIV-1 Concept

Warto zwrócić uwagę na proporcje linii szyb do poszycia nadwozia. W efekcie pojazd wydaje się dużo wyższy niż w rzeczywistości. We wnętrzu prostota i nowoczesność, duży ekran, który na pewno zasłaniałby kierowcy widok na drogę, a także port do podłączenia smartfona.

Pod maską miałyby się znaleźć dwie jednostki napędowe: turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l produkujący 205 KM i 280 Nm momentu obrotowego lub turbodiesel 1,6 l generujący 150 KM i 360 Nm. Tak duży moment obrotowy z diesla o tak niewielkim litrażu - imponujące. Czas pokaże, jaka będzie przyszłość tego konceptu.

  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
  • SsangYong SIV-1 Concept
[1/12] SsangYong SIV-1 Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.