SoftWheel – z wózków inwalidzkich do aut [wideo]

SoftWheel to produkt łączący w sobie felgę i zawieszenie. Możliwe, że znajdzie zastosowanie w samochodach.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Wyobraźcie sobie, że na co dzień poruszacie się pojazdem, który nie ma zawieszenia. Niezbyt przyjemna perspektywa, zwłaszcza jeśli nie opuszczacie środka transportu przez wiele godzin. Tak wygląda rzeczywistość osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Z problemem niewygodnego wózka borykał się Gilad Wolf, farmer z Izraela, który w 2008 r. złamał miednicę. Doglądanie plonów wymagało od niego poruszania się po wyboistych traktach, co było bardzo uciążliwe na zwykłym wózku inwalidzkim.

Softwheel Acrobat wheel

Zaczął on pracować nad pomysłem, który rozwiązałby jego problemy. Swoje koncepcje przedstawił specjalistom z RAD BioMed (naukowy inkubator z Tel Awiwu), którzy pomogli przekształcić projekt w opatentowany produkt.

Został on nazwany SoftWheel. Konstrukcja jest złożona z pierścienia i trzech amortyzatorów. Nie tylko pochłaniają one wstrząsy, ale pełnią też funkcję szprych w feldze.

Dyrektor generalny firmy SoftWheel Daniel Barel twierdzi, że rozwiązanie jest wstecznie kompatybilne. Montaż SoftWheel trwa ok. 10 minut. Konstrukcję można montować także do kół rowerowych.

SoftWheel's Fluent

Dlaczego o tym piszemy? Zainteresowanie obręczą połączoną z zawieszeniem wyraził Daimler. Odbyły się już pierwsze rozmowy między niemieckim koncernem i firmą SoftWheel, ale nie wiadomo jeszcze, jak się zakończyły ani nawet czego dokładnie dotyczyły.

Barel twierdzi, że SoftWheel będzie można stosować w samochodach. Szacuje, że potrzeba jeszcze ok. 10 lat badań, aby produkt ten mógł zostać zamontowany w aucie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km