Samochód napędzany energią słoneczną w Poznaniu

Louis Palmer, nauczyciel ze Szwajcarii, około roku temu zapragnął stworzyć sobie samochód napędzany energią słoneczną. Udało mu się to marzenie zrealizować i twierdzi on, że pojazd ten powstał w celu zademonstrowania ciągłego rozwoju technologicznego, który ma się przyczynić do obniżenia emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.

Obraz
Mateusz Gajewski

Aktualnie pan Palmer przebywa w Poznaniu, gdzie po przejechaniu ok.52.086km pojawił się on na szczycie klimatycznym ONZ.

Louis Palmer, nauczyciel ze Szwajcarii, około roku temu zapragnął stworzyć sobie samochód napędzany energią słoneczną. Udało mu się to marzenie zrealizować i twierdzi on, że pojazd ten powstał w celu zademonstrowania ciągłego rozwoju technologicznego, który ma się przyczynić do obniżenia emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.

Aktualnie pan Palmer przebywa w Poznaniu, gdzie po przejechaniu ok.52.086km pojawił się on na szczycie klimatycznym ONZ.

Siłą napędzającą jego pojazd jest energia słoneczna. Aby zdobyć jej wystarczającą ilość zamontowano 6 metrów kwadratowych paneli słonecznych na przyczepce, która jedzie za pojazdem. Dodatkowo to właśnie na niej zamontowano baterie, dzięki którym samochód jest w stanie przejechać 15.000km rocznie. Prędkość maksymalna jest dość wysoka, bowiem wynosi aż 90km/h (nie zapominajmy, że auto napędza energia słoneczna!). Sam Palmer zaznacza, że jego samochód spala odpowiednik mniej niż 1 litra benzyny na 100km. Całkowita waga samochodu i przyczepy to 750kg.

Teraz Palmer wybiera się do swojego domu w Szwajcarii. Przed sobą ma do pokonania ok.2000km jednak zakłada, że uda mu się dotrzeć tam przed 18 grudnia.[block position="inside"]10441[/block]

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa