Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i niezłych osiągów, ale ile trzeba za to wszystko zapłacić?

W kwestii wyglądu modele Renault zasilane LPG niczym się nie wyróżniają.
W kwestii wyglądu modele Renault zasilane LPG niczym się nie wyróżniają.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

19.06.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:11

Choć ceny benzyny nie są ostatnimi czasy przesadnie wysokie, chętnych na auta z instalacją LPG nie brakuje. Szczególnie gdy zasilanie gazem nie wiąże się z utratą fabrycznej gwarancji. Przykładem może być Renault, które właśnie uzupełniło ofertę o dwa modele dostępne z instalacją gazową Landi Renzo. Mowa o miejskim Clio oraz crossoverze Captur z benzynowym silnikiem 1.0 TCE 100 KM.

Fabryczna instalacja LPG ma tę zaletę, że praktycznie nie rzuca się w oczy. O tym, że jedziemy autem na gaz, zorientujemy się jedynie dzięki dodatkowemu przełącznikowi zamontowanemu po lewej stronie deski rozdzielczej. Sam wlew gazu natomiast ukryto pod tą samą klapką, pod którą znajdziemy również wlew benzyny.

Zarówno Clio, jak i Captur z tym silnikiem nie są przesadnie szybkimi samochodami (pierwsza setka po około 12 sekundach), lecz w codziennej, miejskiej eksploatacji doładowany silnik powinien okazać się wystarczająco dynamiczny, a przy tym oszczędny. Renault obiecuje średnie spalanie LPG na poziomie 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

Obraz
© fot. Marcin Łobodziński

Ciekawostkę może stanowić bak paliwa Clio, który w wersji z LPG ma 39, a nie 42 litry, jak w standardowej odmianie. Jeśli jednak dodamy do tego dodatkowy, 32-litrowy zbiornik na gaz okaże się, że w kwestii łącznego zasięgu wersja z instalacją Landi Renzo bije na głowę zwykły wariant. Captur natomiast pomieści 48 litrów benzyny i 40 litrów gazu.

Wadą wydaje się jednak brak informacji w komputerze pokładowym, dotyczącej średniego spalania. Inny problem to ograniczona liczba wersji wyposażenia parowanych z tym napędem. Poniżej przedstawiamy minimalne ceny poszczególnych odmian.

Ceny minimalne Renault z napędem 1.0 TCE LPG w zależności od modelu i wersji wyposażenia:

Clio:

  • Tce 100 LPG Zen - od 60 900 zł - podstawowa i jedyna wersja wyposażeniowa dostępna z tym silnikiem w modelu Clio. Klienci mogą liczyć m.in. na manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, asystenta pasa ruchu, system multimedialny EasyLink z 7-calowym wyświetlaczem, Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay czy w pełni LED-owe oświetlenie.

Captur:

  • Tce 100 LPG Zen - od 70 900 zł - wyposażenie jest niemalże identyczne, jak w Clio, ale płacimy więcej za nieco większe nadwozie typu crossover
  • Tce 100 LPG Intens - od 79 400 zł - tutaj dodatkowo można liczyć na automatyczną klimatyzację, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, dwukolorowe nadwozie, czujnik deszczu, cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali, czy fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Z racji, że oferta samochodów z fabryczną instalacją LPG nie jest przesadnie bogata, Captur i Clio nie powinny narzekać na brak chętnych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)