Auto przejechało 650 tys. km. Właściciel powiedział, co się popsuło

Elektryki nie nadają się do robienia długich tras? Powiedzcie to właścicielowi prezentowanego Hyundaia, który w nieco ponad trzy lata pokonał ponad 650 tys. km.

To prawdopodobnie rekordowy Ioniq pod względem przebiegu
To prawdopodobnie rekordowy Ioniq pod względem przebiegu
Źródło zdjęć: © YouTube

Duże przebiegi we współczesnych autach zawsze budzą sporo emocji. Szczególnie gdy mowa o elektrykach, które - zdaniem wielu internetowych znawców - nie nadają się do jazdy w trasie.

Przy odpowiedniej infrastrukturze da się jednak regularnie korzystać z elektryka, także zawodowo, pokonując ponadprzeciętne dystanse. Przykładem jest prezentowany Ioniq 5, który w ciągu ostatnich 3 lat robił średnio 600 km dziennie. Dziś jego przebieg wynosi 666 tys. km i nadal rośnie. Czy elektryczny Hyundai okazał się problematycznym samochodem?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Większość eksploatacji ograniczała się do bieżącego serwisu, ale zdarzyły się też dwie poważniejsze awarie - przy około 580 tys. km akumulator trakcyjny wymagał wymiany. Co ciekawe, Hyundai dokonał naprawy za darmo, choć auto nie było już objęte gwarancją.

Kilka miesięcy później posłuszeństwa odmówiła jednostka sterująca ładowaniem, co uniemożliwia ładowanie prądem zmiennym. Nadal jednak możliwe jest szybsze ładowanie prądem stałym.

Właściciel pojazdu, który podzielił się swoją historią w serwisie YouTube, podkreśla, że nie oszczędzał systemu ładowania - często korzystał z szybkich ładowarek i zasilał akumulator do 100 proc. pojemności. Dodaje też, że gdyby miał kupić kolejny samochód, byłby to Ioniq 5 - trudno o lepszą rekomendację.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)