Premie rządowe ratują przemysł motoryzacyjny!

Niezależni specjaliści z firmy RL Polk mówią jasno - gdyby nie premie ekologiczne, rynek motoryzacyjny byłby w tragicznym stanie! W okresie od stycznia do maja bieżącego roku program tzw. premii wrakowych miał istotne znaczenie z punktu widzenia złagodzenia skutków kryzysu na zachodnioeuropejskim rynku nowych aut osobowych.

kasakasa
Michal Grygier

Niezależni specjaliści z firmy RL Polk mówią jasno - gdyby nie premie ekologiczne, rynek motoryzacyjny byłby w tragicznym stanie! W okresie od stycznia do maja bieżącego roku program tzw. premii wrakowych miał istotne znaczenie z punktu widzenia złagodzenia skutków kryzysu na zachodnioeuropejskim rynku nowych aut osobowych.

Dzięki wspomnianym zachętom, salony dealerskie zyskały dodatkowo około - uwaga - 500 tys. klientów! W omawianym okresie liczba rejestracji nowych aut osobowych przypadających na kraje Europy Zachodniej skurczyła się w stosunku rok do roku aż o 12,6%, czyli około 800 tys. sztuk. Spadki byłyby zdecydowanie poważniejsze, gdyby nie premie ekologiczne, które oferują między innymi: Austria, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Portugalia, Hiszpania, Holandia oraz Wielka Brytania.

Bez wprowadzonych zachęt wolumen przypadający na rynek zachodnioeuropejski byłby niższy niż w okresie styczeń-maj roku ubiegłego nawet o ponad 20% (lub 1,3 mln sztuk mniej).

Ale ogólnie nie jest dobrze. Bieżący rok - według szacunków - zakończy się tylko 7% spadkiem w porównaniu do roku poprzedniego. Do poziomu około 12 585 000 sztuk. Bez premii wrakowych, branża zakończyłaby rok prognozowanym 17% spadkiem. Dla porównania, w roku 2008 klienci w Europie Zachodniej zarejestrowali 13 566 000 nowych aut, a jeszcze rok wcześniej 14 803 000 sztuk.

Dzięki systemowi premii ekologicznych rynek motoryzacyjny regionu zyska w tym roku łącznie o ponad 1,3 mln klientów...

Warto? Warto.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił