Poznań Motor Show 2012 [relacja autokult.pl]

Targi Poznań Motor Show, choć mało znane na świecie, przyciągnęły w tym roku wielu wystawców i rzesze zwiedzających. Nie zabrakło polskich premier, do Poznania zawitały również auta z wyższej półki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Piotr Wereszczyński

Targi Poznań Motor Show, choć mało znane na świecie, przyciągnęły w tym roku wielu wystawców i rzesze zwiedzających. Nie zabrakło polskich premier, do Poznania zawitały również auta z wyższej półki.

Nie zawiodła grupa VW. Na potrzeby niemieckiego producenta zagospodarowano cały pawilon (AutoCity) o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych oraz wewnętrzny plac, na którym odbywały się pokazy np. systemu Park Assist. Polską premierę miały tu 5-drzwiowy up! oraz Porsche Boxster. Nie zabrakło Škody, która pokazała m.in. modele Citigo w odmianie 3-drzwiowej i Superba w wersji Laurin&Klement.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Volkswagen zaprezentował modele praktycznie każdego segmentu. Oprócz wspomnianego wyżej 5-drzwiowego up! pokazano odmianę terenową tego malucha. Zwiedzający mogli podziwiać nowe CC w całej okazałości, udostępniony został również Golf Cabrio, obok którego stał odświeżony Eos. Fanów dalekich wypraw ucieszyła zapewne obecność modelu California. Nie mogło również zabraknąć nowego Beetle’a.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Zaskoczyło Porsche. Na stoisku wśród tłumu zwiedzających udało się wypatrzyć Panamerę GTS, dwa modele Porsche 911 (991) oraz jedną z najciekawszych premier salonu – nowy model Boxster w odmianie S.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Również Audi świetnie się spisało. Oblegane były szczególnie modele A7 oraz A4 Allroad. Co warto zauważyć, SUV Q3 i A1 Sportback nie cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Ford udostępnił zwiedzającym całą swoją gamę modelową, z nowym C-Maxem na czele. Polską premierę miał B-Max, który z poznańskich targów trafił prosto do salonów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Wszystkich, którzy zdecydowali się odwiedzić wystawę, ładnie ugościł Peugeot. Zaprezentowano m.in. 508 RXH, 308 GTi czy RCZ. Najważniejszym samochodem był 208, a konkretnie trzy takie modele udostępnione w całości dla zwiedzających.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Kolejnym punktem programu było stanowisko Fiata, które dzielił on z Lancią oraz Jeepem. Samochody przedstawiały przekrój najnowszych modeli marek takich jak Fiat Panda, Lancia Thema, czy Jeep Compass. Również nadworny tuner Fiata pokazał dwa swoje wozy – Punto oraz 500 C Abarth.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Azjatyckie marki pokazały w Poznaniu sporo aut, również wśród tych samochodów były premiery. Warto zacząć od Hondy, która zaprezentowała najnowszą generację Civica, Toyota chwaliła się najnowszym Yarisem i 7-osobowym Priusem. Gwiazdą na stoisku Nissana był model 370Z, a Mitsubishi pokazało odświeżonego i-MiEV. Suzuki pochwaliło się nowym Swiftem Sport oraz pokazało Kizashi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Hyundai i Kia, jako sponsorzy Euro 2012, nie mogli zaniedbać polskich targów. Na ich stanowiskach można było obejrzeć odświeżonego Hyundaia i30 CW, nową Kię Optimę, polską premierę miała też Kia Cee’d. Mazda zaprezentowała swojego nowego SUV-a, czyli model CX-5. Poza tym na stanowisku Japończyków można było obejrzeć całą gamę dostępnych modeli. Pojawił się Również SsangYong Korando.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

W Poznaniu odbyła się premiera Volvo V40, a na stanowisku JLR można było oglądać Lotusa Elise, model Evora, czy RR Evoque w dwóch wersjach nadwoziowych. Zainteresowani mogli obejrzeć również dwa najnowsze dzieła inżynierów koncernu GM. Opel Ampera i Chevrolet Volt zostały udostępnione przez redakcję Auto Motor i Sport. Z Niemiec do Poznania przyjechała również delegacja koncernu BMW. Reprezentantami bawarskiego producenta była seria 5 i model X3. Na stoisku błyszczał również Rolls-Royce oraz ponad 550-konne BMW M3 przystosowane do spalania gazu. Na targach magazyn TopGear zaprezentował m. in. Bentleya Continentala GT W12 i Aston Martina Rapide.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Na targach zaprezentował się fanklub Forda Mustanga. Klubowicze pokazali kilkanaście imponujących maszyn, z których każda zasługuje na osobny artykuł. Słynny Eleanor z filmu "60 sekund" czy samochód do złudzenia przypominający ten, który prowadził słynny detektyw Frank Bullitt. Nie zabrakło również innych zabytkowych konstrukcji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Pobyt wszystkich zwiedzających z całych sił starał się umilić Mercedes. Stanowisko zajmowane na samym środku olbrzymiej hali pomieściło niemal całą gamę modelową niemieckiego producenta. Można było zatem oglądać najnowsze SLK, SL oraz CLS. Wisienką na torcie były cztery wspaniałe wozy ze stajni AMG. CL, CLS, SLS Roadster i klasa C w wersji Black Series pozwoliły na w miarę łagodne przejście do ostatniego punktu programu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Po raz pierwszy w historii targów swoje samochody pokazało Ferrari. Dzięki uprzejmości warszawskiego dealera dziesiątki tysięcy zwiedzających mogły zachwycać się pięknem trzech modeli włoskiego producenta: California, 458 Spider i FF. Było to stanowisko najbardziej oblegane. Szkoda, że widownię od aut oddzielała gruba szyba i kilka metrów podłogi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Na koniec trochę informacji ze sceny tuningowej. Na targach zaprezentowała się Pachura Motosport – oficjalny przedstawiciel firmy ABT na Polskę. Tuner pokazał aż pięć konstrukcji, w tym dwa Audi R8 oraz Lamborghini Murcielago Roadster.

Targi Poznań Motor Show można uznać za udane. Biorąc pod uwagę, że nie jest to tak ważna impreza jak te w Lipsku czy Genewie, trzeba stwierdzić, że dostawcy dopisali. Z niecierpliwością czekam na przyszłoroczny salon – jest szansa, że inne ekskluzywne marki pojawią się w roku 2013, zachęcone tegorocznym sukcesem. Zapraszamy na nasz profil na Facebooku – tam już wkrótce więcej zdjęć z imprezy.

Wybrane dla Ciebie
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał