Mała Škoda Citigo oficjalnie w salonach – już od 28 990 zł

Zaprezentowana we wrześniu ubiegłego roku Škoda Citigo debiutuje w polskich salonach. Samochód oferowany jest z dwoma silnikami i w czterech wersjach wyposażeniowych.

Skoda CitigoSkoda Citigo
Marek Adamowicz

Zaprezentowana we wrześniu ubiegłego roku Škoda Citigo debiutuje w polskich salonach. Samochód oferowany jest z dwoma silnikami i w czterech wersjach wyposażeniowych.

Auto jest jednym z trojaczków wypuszczonych przez koncern Volkswagena. Oprócz Citigo można wybrać albo Volkswagena Up! lub Seata Mii. Volkswagen jest już dostępny w polskich salonach, a teraz debiutuje Škoda. Samochód szczyci się największym w klasie aut miejskich bagażnikiem o pojemności 251 l (bez koła zapasowego).

Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Pod maską może znaleźć się jeden z dwóch silników trzycylindrowych o pojemności 1,0 l. Słabszy silnik ma 60 KM (44 kW), a mocniejszy 75 KM (55 kW). Średnie spalanie zostało określone na poziomie 4,5 l/100 km dla słabszego silnika i 4,7 l/100 km dla mocniejszego.

Skoda Citigo
Skoda Citigo

W standardzie każdej wersji znajduje się m.in. ABS, ESP i cztery poduszki powietrzne. Podstawowa Škoda Citigo Easy z nadwoziem 3-drzwiowym (silnik 60 KM) została wyceniona na 28 990 zł. Active ma dodatkowo centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby z przodu, wspomaganie kierownicy czy regulację wysokości fotela kierowcy. Wersja 3-drzwiowa kosztuje 30 290 zł, dopłata do odmiany 5-drzwiowej wynosi 1500 zł (dla wszystkich konfiguracji poza Easy).

Manualna klimatyzacja oraz radio w standardzie będą od poziomu wyposażenia Ambition. Ceny wahają się pomiędzy 33 590 zł (3-drzwiowy 60 KM) a 36 590 zł (5-drzwiowy 75 KM). Na liście opcjonalnego wyposażenia znajdują się takie pozycje, jak: System Safe Drive – awaryjne hamowanie pozwalające uniknąć zderzenia ze stałą przeszkodą, wielofunkcyjne urządzenie Move&Fun z przenośną nawigacją, panoramiczne okno dachowe czy podgrzewane fotele z przodu.

Największym atutem Škody Citigo może być możliwość fabrycznego zainstalowania instalacji gazu LPG firmy Landi Renzo. Jest ona przeznaczona do silnika 60 KM, kosztuje 2500 zł. Największa bolączka to brak silnika wysokoprężnego w ofercie.

  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
  • Skoda Citigo
[1/15] Skoda Citigo Źródło zdjęć: |

Źródło: Skoda

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł