Porsche przygotowuje rywala dla Ferrari 458 Italia?
Na początku września pisaliśmy o tym, że CEO Porsche, Matthias Mueller, poważnie rozważa wyprodukowanie rywala dla Ferrari 458 Italia. Teraz w sieci pojawiły się nowe spekulacje dotyczące technologii, jakiej zamierza użyć producent z Zuffenhausen w walce z nową bronią stajni z Maranello.
09.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:58
Na początku września pisaliśmy o tym, że CEO Porsche, Matthias Mueller, poważnie rozważa wyprodukowanie rywala dla Ferrari 458 Italia. Teraz w sieci pojawiły się nowe spekulacje dotyczące technologii, jakiej zamierza użyć producent z Zuffenhausen w walce z nową bronią stajni z Maranello.
Matthias Mueller, piastujący stanowisko dyrektora generalnego Porsche, zapowiadał już wcześniej, że niemiecki producent znany najbardziej z modelu 911 będzie być może w niedalekiej przyszłości straszył Ferrari 458 Italię oraz McLarena MP4-12C.
Nie tak dawno temu Porsche pokazało światu nową 911. Już niedługo światło dzienne ujrzą także kolejne generacje modeli Boxster oraz Cayman, a więc niewielkich sportowych modeli. Zdaniem Muellera w ofercie niemieckiego producenta jest jeszcze miejsce na auto pomiędzy 911 a przygotowywanym 918 Spyderem.
Pomimo że Porsche jest częścią koncernu Volkswagena, jedynie Cayenne i potwierdzony już oficjalnie Cajun są blisko spokrewnione z innymi autami produkowanymi przez koncern z Wolfsburga. 911, Cayman, Boxster oraz Panamera, są niemal całkowicie unikatowymi projektami Porsche z wyjątkiem kilku drobnych elementów, np. jednostki wysokoprężnej Panamery.
Prawdopodobnie jednak rywal Ferrari oraz McLarena powstanie na platformie, którą Volkswagen przygotowuje dla następnej generacji Audi R8 oraz Lamborghini Gallardo, gdyż oba auta budowane na bazie tej samej technologii.
Nowa platforma powstaje z wykorzystaniem włókna węglowego i jest bardzo podobna do tej, która była bazą do budowy pojazdu koncepcyjnego Audi e-Tron. Podobnie jak nowe R8 oraz Gallardo Porsche będzie wyposażone w centralnie umieszczoną jednostkę napędową, a według informacji podanych wcześniej przez Matthiasa Muellera cena ma się kształtować na poziomie 250-400 tys. euro.
Najtańsza odmiana 911, czyli Carrera, kosztuje obecnie 104 382 euro, podczas gdy za 918 Spyder trzeba będzie zapłacić około 750 tys. euro. Zastosowanie technologii Volkswagena pozwoliłoby Porsche dodatkowo oszczędzić na produkcji auta, co mogłoby zaowocować obniżeniem ceny.
Nowy projekt Porsche nie został jeszcze oficjalnie potwierdzony przez niemieckiego producenta, jednak biorąc pod uwagę taką rozpiętość cenową pomiędzy 911 a 918 Spyder, łatwo się domyślić, że obecność tego auta na rynku miałaby sens. Pozostaje więc tylko czekać na oficjalny komunikat Porsche i mieć nadzieję, że to zmotywuje także konkurencję.
Źródło: Carscoop