Porsche 918 Spyder osiągnęło 6 minut 57 sekund na Nürburgringu

Porsche 918 Spyder pokazano światu po raz pierwszy już 3 lata temu. Od tamtego czasu Ferrari zdążyło zaprezentować LaFerrari, a McLaren odsłonił następcę legendarnego F1 – model P1. Przez nowości konkurentów z Włoch i Wielkiej Brytanii o Porsche wszyscy trochę zapomnieli i całą swoją uwagę skierowali na pojedynek pomiędzy nowymi hipersamochodami. 918 Spyder właśnie z hukiem o sobie przypomniało. Porsche pokonało Nürburgring w 6 minut 57 sekund.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Porsche 918 Spyder pokazano światu po raz pierwszy już 3 lata temu. Od tamtego czasu Ferrari zdążyło zaprezentować LaFerrari, a McLaren odsłonił następcę legendarnego F1 – model P1. Przez nowości konkurentów z Włoch i Wielkiej Brytanii o Porsche wszyscy trochę zapomnieli i całą swoją uwagę skierowali na pojedynek pomiędzy nowymi hipersamochodami. 918 Spyder właśnie z hukiem o sobie przypomniało. Porsche pokonało Nürburgring w 6 minut 57 sekund.

Niedawno pisaliśmy, że McLaren P1 przejechał słynną pętlę w 7 minut i 4 sekundy. Były to nieoficjalne informacje. Plotki głosiły, że to nie zadowoliło inżynierów, którzy chcieliby, aby ich dzieło zeszło poniżej 7 minut. To zrobiło wszystkim nadzieję na spektakularny sukces hiperauta z Wielkiej Brytanii. Wszystko „zepsuło” Porsche ze swoim hybrydowym 918 Spyder i palma pierwszeństwa wśród cywilizowanych*, dopuszczonych do ruchu samochodów, które przekroczyły magiczną barierę 7 minut, przypadła Niemcom.

Nordschleife vs. Porsche 918 Spyder - 6:57

Tym samym Porsche rzuciło rękawice dwóm rywalom. Ferrari i McLaren doskonale wiedzą, że teraz muszą udowodnić, że ich samochody stać na więcej niż konkurencję. Dlatego nie mają wyjścia – muszą przebić czas 6 minut 57 sekund.

Próby przekroczenia bariery 7 minut podjęło się trzech kierowców: kierowca testowy Porsche Timo Kluck, kierowca fabryczny Porsche Marc Lieb oraz Walter Röhrl. Według informacji podanych przez twórców 918 Spyder, cała trójka próbując osiągnąć maksymalnie dobry rezultat na ponad 20-kilometrowej pętli, za każdym razem schodziła poniżej 7 minut. Jednak to wynik Marca Lieba okazał się tym najlepszym. Próby bicia rekordów podjęto w dwóch egzemplarzach 918 Spyder. Obydwa były wyposażone w pakiet Weissach.

Onboard footage - Record Run 918 Spyder at the Nürburgring

*Lepsze czasy wciąż mają Radical SR8 i SR8 LM, ale wiele osób uważa, że ze względu na ich stricte torowy, surowy charakter, są to pojazdy nieco innej kategorii niż pozostałe maszyny, konkurujące o miano króla Nürburgringu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Dr Frank Walliser
  • Wolfgang Hatz i Walter Rohrl
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie