2-litrowy silnik i 652 KM. Mercedes-AMG zapowiada nowe C63 i nie tylko

Mercedes-AMG pochwalił się planami na zelektryfikowaną przyszłość. Podczas oficjalnej konferencji prasowej zaprezentował nowy napęd E-Performance, który zasili ostre modele marki. Szczególnie ciekawie zapowiada się 650-konne C63.

Przyszłość AMG stoi pod znakiem elektryfikacji.Przyszłość AMG stoi pod znakiem elektryfikacji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / AMG
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

O ambitnych planach hybrydyzacji AMG wiadomo już od jakiegoś czasu. Dopiero teraz jednak producent oficjalnie pochwalił się szczegółami. Czekają nas co najmniej dwie spektakularne premiery, szokujące mocą uzyskaną z połączenia dwóch rodzajów napędu.

Pierwszą z propozycji przedstawionych przez Niemców jest GT73e. Sam samochód jest już nam znany - to AMG GT 4-door Coupe, który doczeka się topowego, zelektryfikowanego wydania, zapewniającego oszałamiające 816 KM mocy i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą podobno osiągać setkę w czasie poniżej 3 sekund.

Będzie to możliwe dzięki połączeniu 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8 z dodatkowym generatorem zamontowanym przy tylnej osi. Silnik elektryczny połączony z baterią o pojemności 6,1 kWh ma zapewnić 95 KM dodatkowej, stałej mocy lub 204 KM dostępnej chwilowo w roli 10-sekundowego "dopalacza". Ta imponująca konstrukcja powstała przy udziale inżynierów fabrycznego zespołu Mercedesa z Formuły 1.

GT73e - technikalia
GT73e - technikalia © mat. prasowe / AMG

Czy da się to czymkolwiek przebić? Oczywiście, gdyż AMG ma dla nas kolejną, jeszcze bardziej imponującą propozycję. Mowa o planowanym, zupełnie nowym wcieleniu modelu C63 AMG, które mimo 4-cylindrowego silnika o pojemności zaledwie 2 litrów ma zapewniać aż 652 KM mocy. Oczywiście również dzięki hybrydzie plug-in.

Pod maskę trafi jednostka znana z modelu A45, która dzięki nowej turbosprężarce ma sama w sobie krzesać ponad 440 KM, a w połączeniu z elektrycznym zestawem aż 650 KM. Napęd trafiałby oczywiście na wszystkie 4 koła. Pierwsze 4-cylindrowe C63 w historii może więc okazać się przy okazji najszybszym.

C63 AMG - technikalia
C63 AMG - technikalia © mat. prasowe / AMG

Detale poznamy niebawem - GT73e ma być gotowe w najbliższych miesiącach, a nowe C63 pod koniec 2021 roku. Już dziś jednak wyraźnie widać, że AMG zamierza oprzeć swoją przyszłość na mocnych hybrydach, które nie tylko pozwolą obniżyć średnią emisję spalin, ale i zauważalnie poprawić osiągi.

Wybrane dla Ciebie

Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa