Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Polacy wybierają elektryki i hybrydy. Znów mamy powód do dumy

Julian Grabowski

Wkraczamy w epokę nisko- i zeroemisyjnego transportu. Rynek samochodów elektrycznych to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce, nawet w czasie pandemii. O tym, jak to wygląda w rzeczywistości, porozmawiamy z ekspertami od elektromobilności z Renault Polska.

Przyjęty przez rząd w marcu 2017 roku Program Rozwoju Elektromobilności w Polsce zakłada, że już w tym roku po drogach 32 wybranych aglomeracji będzie poruszać się 50 tys. samochodów elektrycznych oraz 3 tys. z napędem na gaz ziemny CNG.

Dodatkowo do 2020 roku miało powstać ponad 6 tys. punktów o normalnej mocy ładowania i ponad 400 o dużej mocy ładowania. W całym kraju miało też działać 70 punktów tankowania gazem CNG.

Rzeczywistość zweryfikowała plany, choć i tak rynek samochodów elektrycznych to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce.

Z danych na które powołuje się serwis elektrowoz.pl wynika, że w Polsce zarejestrowano już ponad 8 tys. hybrydy plug-in i drugie tyle aut elektrycznych.

Liczba klasycznych hybryd sięga ponad 38 tysięcy. Renault jako pierwsza marka na świecie zainwestowała w technologię elektryczną, ponieważ to jedyna technologia gwarantująca w miastach brak hałasu pochodzącego z samochodów i brak szkodliwych substancji emitowanych do powietrza.

Stąd o tym, jak wygląda elektromoblina rzeczywistość w Polsce porozmawiamy z Aleksandrą Zielińską, szefem produktu Renault Polska oraz Andrzejem Gemrą, ekspertem elektromobilności w Renault Polska.

Poruszmy również kwestię dalszych podróży, a co za tym idzie – dostępnej infrastruktury, czyli stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Przyjrzymy się rozwiązaniom wprowadzanym przez inne kraje europejskie, m.in. Norwegię czy Austrię, gdzie już za pięć lat nie będzie można rejestrować nowych aut spalinowych. I sprawdzimy, jak polski rząd zachęca obywateli do przesiadania się na elektryki.

Start już we wtorek 1 grudnia o godz. 18.30 na stronie głównej Wirtualnej Polski.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ford dalej tnie etaty w Niemczech. Powód jest prosty
Ford dalej tnie etaty w Niemczech. Powód jest prosty
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny