Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Polacy wybierają elektryki i hybrydy. Znów mamy powód do dumy

Julian Grabowski

Wkraczamy w epokę nisko- i zeroemisyjnego transportu. Rynek samochodów elektrycznych to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce, nawet w czasie pandemii. O tym, jak to wygląda w rzeczywistości, porozmawiamy z ekspertami od elektromobilności z Renault Polska.

Przyjęty przez rząd w marcu 2017 roku Program Rozwoju Elektromobilności w Polsce zakłada, że już w tym roku po drogach 32 wybranych aglomeracji będzie poruszać się 50 tys. samochodów elektrycznych oraz 3 tys. z napędem na gaz ziemny CNG.

Dodatkowo do 2020 roku miało powstać ponad 6 tys. punktów o normalnej mocy ładowania i ponad 400 o dużej mocy ładowania. W całym kraju miało też działać 70 punktów tankowania gazem CNG.

Rzeczywistość zweryfikowała plany, choć i tak rynek samochodów elektrycznych to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Polsce.

Z danych na które powołuje się serwis elektrowoz.pl wynika, że w Polsce zarejestrowano już ponad 8 tys. hybrydy plug-in i drugie tyle aut elektrycznych.

Liczba klasycznych hybryd sięga ponad 38 tysięcy. Renault jako pierwsza marka na świecie zainwestowała w technologię elektryczną, ponieważ to jedyna technologia gwarantująca w miastach brak hałasu pochodzącego z samochodów i brak szkodliwych substancji emitowanych do powietrza.

Stąd o tym, jak wygląda elektromoblina rzeczywistość w Polsce porozmawiamy z Aleksandrą Zielińską, szefem produktu Renault Polska oraz Andrzejem Gemrą, ekspertem elektromobilności w Renault Polska.

Poruszmy również kwestię dalszych podróży, a co za tym idzie – dostępnej infrastruktury, czyli stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Przyjrzymy się rozwiązaniom wprowadzanym przez inne kraje europejskie, m.in. Norwegię czy Austrię, gdzie już za pięć lat nie będzie można rejestrować nowych aut spalinowych. I sprawdzimy, jak polski rząd zachęca obywateli do przesiadania się na elektryki.

Start już we wtorek 1 grudnia o godz. 18.30 na stronie głównej Wirtualnej Polski.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność