Nagranie hitem internetu. Pokazali, ile widzi maszynista pociągu zimą

Środek zimy, ogrom świeżego śniegu i lokomotywa, która bez trudu przebija puch i efektownie go rozprasza na wszystkie strony. Tymczasem maszynista musi być gotowy na przerwy w "transmisji obrazu".

Pociąg w śnieguPociąg w śniegu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Anadolu, Getty Images
oprac.  BTB

Na Tiktoku i Facebooku dużą popularność (1,7 mln wyświetleń, 18 tys. reakcji) zdobyło nagranie polskiego maszynisty, na którym widać, jak w Skandynawii jedzie po zaśnieżonych torach.

W momentach, gdy szyny znikają pod śniegiem zwykle też… znika widoczność przez przednią szybę. Podbity przez lokomotywę śnieg tworzy zamieć i choć widać, że wycieraczki spełniają swoją rolę, to i tak przez kilka sekund maszynista jedzie po omacku. Musi to być nieprzyjemne uczucie, nawet jeśli nieporównywalne z podobnym doświadczeniem za kierownicą samochodu.

Samochodem można co prawda zwolnić dużo szybciej i łatwiej niż pociągiem, gdy widoczność znika, ale jadącemu po szynach pociągowi generalnie niewiele grozi, choć warto być świadomym, że co pewien czas traci on widoczność. W przypadku zasp ze świeżego puchu ryzyko wykolejenia nie jest duże. Maszynista musi jednak uważać, by nie przeoczyć sygnału na trasie.

Co innego jeśli na drodze pojawi się kilkudziesięciocentymetrowa ściana zbitego śniegu – tutaj potrzebny jest pług. Jak widać na poniższym nagraniu, odpowiednio przystosowana lokomotywa jest w stanie sobie poradzić nawet z odgarnięciem drzewa przewróconego na tory np. po śnieżycy i silnym wietrze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Train plows through trees after snow storm!

Pociągi poruszające się zimą po rzadziej uczęszczanych torach zwykle są wyposażone w niewielkie pługi. Przy silnych opadach śniegu tory i tak są odśnieżane przez specjalnie zbudowane do tego celu lokomotywy bądź takie z doczepionymi pługami wirnikowymi lub dużymi lemieszami. Widok takiej maszyny odśnieżającej np. tory w szwajcarskich Alpach czy Górach Skalistych w Ameryce daje ogrom satysfakcji – a co dopiero z perspektywy maszynisty, który może mieć poczucie, że "nic go zatrzyma" (czasami jednak zatrzymuje...).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trains Plowing Through Deep Snow!! Huge snow drifts vs trains❄🚆

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu