Nagranie hitem internetu. Pokazali, ile widzi maszynista pociągu zimą

Środek zimy, ogrom świeżego śniegu i lokomotywa, która bez trudu przebija puch i efektownie go rozprasza na wszystkie strony. Tymczasem maszynista musi być gotowy na przerwy w "transmisji obrazu".

Pociąg w śnieguPociąg w śniegu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Anadolu, Getty Images
oprac.  BTB

Na Tiktoku i Facebooku dużą popularność (1,7 mln wyświetleń, 18 tys. reakcji) zdobyło nagranie polskiego maszynisty, na którym widać, jak w Skandynawii jedzie po zaśnieżonych torach.

W momentach, gdy szyny znikają pod śniegiem zwykle też… znika widoczność przez przednią szybę. Podbity przez lokomotywę śnieg tworzy zamieć i choć widać, że wycieraczki spełniają swoją rolę, to i tak przez kilka sekund maszynista jedzie po omacku. Musi to być nieprzyjemne uczucie, nawet jeśli nieporównywalne z podobnym doświadczeniem za kierownicą samochodu.

Samochodem można co prawda zwolnić dużo szybciej i łatwiej niż pociągiem, gdy widoczność znika, ale jadącemu po szynach pociągowi generalnie niewiele grozi, choć warto być świadomym, że co pewien czas traci on widoczność. W przypadku zasp ze świeżego puchu ryzyko wykolejenia nie jest duże. Maszynista musi jednak uważać, by nie przeoczyć sygnału na trasie.

Co innego jeśli na drodze pojawi się kilkudziesięciocentymetrowa ściana zbitego śniegu – tutaj potrzebny jest pług. Jak widać na poniższym nagraniu, odpowiednio przystosowana lokomotywa jest w stanie sobie poradzić nawet z odgarnięciem drzewa przewróconego na tory np. po śnieżycy i silnym wietrze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Train plows through trees after snow storm!

Pociągi poruszające się zimą po rzadziej uczęszczanych torach zwykle są wyposażone w niewielkie pługi. Przy silnych opadach śniegu tory i tak są odśnieżane przez specjalnie zbudowane do tego celu lokomotywy bądź takie z doczepionymi pługami wirnikowymi lub dużymi lemieszami. Widok takiej maszyny odśnieżającej np. tory w szwajcarskich Alpach czy Górach Skalistych w Ameryce daje ogrom satysfakcji – a co dopiero z perspektywy maszynisty, który może mieć poczucie, że "nic go zatrzyma" (czasami jednak zatrzymuje...).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trains Plowing Through Deep Snow!! Huge snow drifts vs trains❄🚆

Wybrane dla Ciebie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥