Podano ceny BYD Atto 2. Można kupić za mniej niż 100 tys. zł
Nieduży, elektryczny SUV w przystępnej cenie – taką ofertę na polski rynek rzuca chiński producent BYD. Najnowszy model Atto 2 kosztuje tyle, co dobrze wyposażony europejski kompakt z silnikiem spalinowym, na który nie można wziąć dopłaty. To dzięki niej zapłacimy za auto mniej niż 100 tys. zł.
BYD Atto 2 mierzy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości i ma stosunkowo długi rozstaw osi wynoszący 2620 mm, co zapewnia sporo miejsca w kabinie. Bagażnik ma pojemność 400 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy do 1340 litrów.
Obie dostępne wersje są wyposażone w 8,8-calowe cyfrowe wskaźniki. W przypadku ekranu obsługującego infotainment dostępny jest w standardowym rozmiarze 10,1 cala w wersji Active i 12,8 cala w wersji Boost.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kia EV4 i garść nowości. Najdziwniejszy sedan na rynku?
Podstawę elektrycznego napędu stanowi akumulator trakcyjny o pojemności 45,1 kWh wykorzystujący technologię Cell-to-Body. Stanowi część struktury nadwozia samochodu, co poprawia jego sztywność. Górna pokrywa akumulatora stanowi podłogę pojazdu.
Auto napędza silnik elektryczny o mocy 177 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 290 Nm. Producent obiecuje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,9 s i prędkość maksymalną 160 km/h. Zasięg to 312 km w cyklu WLTP, a w warunkach miejskich aż 463 km.
Ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW pozwala naładować akumulator od 10 do 80 proc. w 37 minut. Standardową trójfazową ładowarką AC o mocy 11 kW można naładować w pełni rozładowany akumulator do 100 proc. w ciągu 5,5 godziny. ATTO 2 w standardzie ma pompę ciepła i funkcję V2L (Vehicle-to-Load), która pozwala wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze do zasilania urządzeń zewnętrznych mocą 3,3 kW.
Ceny od 129 900 zł
Ceny startują z poziomu nieco poniżej 130 tys. zł za wersję Active, a za droższą, lepiej wyposażoną wersję Boost trzeba zapłacić 141 tys. zł. Już przy podstawowej kwocie wsparcia można kupić ten samochód za mniej niż 100 tys. zł.
Jeszcze w tym roku (trzeci kwartał) do oferty dołączy trzeci wariant wyposażenia Comfort, ale będzie miał już mocniejszy silnik i większy akumulator. Pozwoli to przejechać na jednym ładowaniu dystans 420 km w trybie WLTP.