Plany Porsche zweryfikowane - Panamera Sport Turismo nie trafi do produkcji

Rok 2012 obfitował w wiele plotek o nowych modelach marki Porsche. Część z nich dotyczyła Panamery w nadwoziu shooting brake, niektóre mniejszego brata Boxstera. Które się potwierdziły? Wątpliwości rozwiewa dyrektor generalny Porsche Matthias Mueller.

Plany Porsche zweryfikowane - Panamera Sport Turismo nie trafi do produkcji
Piotr Wereszczyński

04.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:05

Rok 2012 obfitował w wiele plotek o nowych modelach marki Porsche. Część z nich dotyczyła Panamery w nadwoziu shooting brake, niektóre mniejszego brata Boxstera. Które się potwierdziły? Wątpliwości rozwiewa dyrektor generalny Porsche Matthias Mueller.

Ambitny plan podwojenia sprzedaży do roku 2018 okazuje się dużo trudniejszy niż z początku zakładano. Marzenia o stworzeniu palety składającej się z łącznie kilkunastu odmian wszystkich modeli Porsche nie wypalą pomimo zainwestowania miliarda euro w rozwój nowych konstrukcji. Producent postanowił zrezygnować z kilku projektów, które zapewne okazały się najmniej opłacalne.

Szumnie zapowiadano atak małych Porsche. W ofercie poza gotowym już Macanem miał się pojawić następca legendarnego modelu 550 oraz samochód nazwany nieoficjalnie Pajun (mniejsza odmiana Panamery). Ten ostatni miałby konkurować z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E, co zapewne odbiłoby się również na sprzedaży Audi A6. Produkcja tego auta cały czas stoi pod znakiem zapytania. Zdaniem Muellera istnieje możliwość rozpoczęcia prac nad Pajunem, jednak nie podał on żadnych informacji o tym, kiedy można się spodziewać decyzji zarządu. Projekt Porsche 550 został bezterminowo odłożony.

Obraz

Panamera jest obecnie jednym z ważniejszych modeli w ofercie niemieckiego producenta. Nie dziwią zatem zapowiedzi dużego faceliftingu na początku przyszłego roku. Dzięki zmianom w stylistyce auto będzie mogło przyciągnąć więcej klientów do salonów. Pokazany na salonie w Paryżu koncept Sport Turismo nie ma szans na produkcję, jednak Porsche w najbliższych latach planuje wprowadzić odmianę coupé. Może to oznaczać powrót modelu 928.

Sukces, jaki niezmiennie odnoszą auta z centralnie umieszczoną V-ósemką, nie umknął uwadze producenta. Walka Porsche 960. Plasowany między 911 a 918 samochód mógłby napsuć krwi konkurentom, co może nie przypaść do gustu kuzynom z koncernu VW AG - Lamborghini Gallardo oraz Audi R8. Po raz kolejny firma może strzelić sobie w kolano, produkując konkurenta dla własnych konstrukcji. Decyzja o produkcji ma zapaść w przyszłym roku.

Źródło: Automotive News

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)