Pierwszy cybersalon Audi otwarty w Londynie
Internetowe konfiguratory już od jakiegoś czasu wygrywają batalię z konwencjonalnymi prospektami i tabelkami z cenami wyposażenia dodatkowego. Teraz Audi wprowadza dla swoich klientów jeszcze większe usprawnienie, z nową definicją "salonu samochodowego".
17.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:51
Internetowe konfiguratory już od jakiegoś czasu wygrywają batalię z konwencjonalnymi prospektami i tabelkami z cenami wyposażenia dodatkowego. Teraz Audi wprowadza dla swoich klientów jeszcze większe usprawnienie, z nową definicją "salonu samochodowego".
W sercu londyńskiego West Endu na słynnym Piccadilly Circus Audi otworzyło swój pierwszy nowoczesny cybersalon, w którym miejsce wystawki samochodowej zajęły ogromne interaktywne ekrany, a zamiast klasycznych sprzedawców pojawili się asystenci wirtualnej podróży przez gamę modelową niemieckiego producenta.
Producenci klasy premium oferują swoim klientom znacznie bardziej rozbudowaną listę wyposażenia dodatkowego oraz możliwości personalizacji auta. BMW, Mercedesy czy Audi są szyte na miarę. Prowadzenie potencjalnego klienta do auta i pokazywanie mu palcem - tutaj będzie szary, tutaj jasna skóra, a tutaj zamiast tego radia pojawi się wyświetlacz nawigacji - odchodzi powoli do lamusa.
Owszem, klienci nadal będą mogli usiąść za kierownicą prawdziwego auta i odbyć jazdę testową, bo nic nie zastąpi tego doznania, jednak dobór lakieru, koloru tapicerki czy elementów stylistycznych zostanie przeniesiony do świata wirtualnego.
Pomysł wydaje się świetny. Do końca 2015 roku Audi chce otworzyć ponad 20 tego typu punktów w różnych zakątkach świata. Wcześniej podobne rozwiązanie stosował Maybach, jak więc widać, producent z Ingolstadt wzoruje się na tych "najbardziej premium".
Źródło: Carscoop