Peugeot wraca do LeMans z nowym, hybrydowym bolidem

Peugeot to marka z bardzo bogatą historią startów w wyścigach wytrzymałościowych, która pożegnała się z 24-godzinnym wyścigiem LeMans w 2011 roku. Dwa lata wcześniej, w 2009 roku zwyciężyła w tych kultowych zawodach bolidem 908 HDi FAP LMP1. Francuzi zamierzają powrócić do gry. Oficjalnie ogłosili, że wystartują w LeMans nie później niż w 2022 roku.

908 HDi FAP LMP1 to jak na razie ostatni, zwycięski bolid Peugeota.908 HDi FAP LMP1 to jak na razie ostatni, zwycięski bolid Peugeota.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dlaczego tak późno? Cóż, zbudowanie nowego bolidu, który będzie w stanie rywalizować na odpowiednim poziomie to czasochłonny proces. Co więcej, nowe przepisy nakładają na producentów konieczność startów w typowo wyścigowym bolidzie, dedykowanym wyłącznie na tor lub pojeździe, który posiada swój fabryczny odpowiednik. Biorąc pod uwagę, że właśnie ta druga klasa pozwala korzystać z niemalże dowolnej konfiguracji silnika, podejrzewamy, że Francuzi postawią właśnie na nią.

Jeśli tak się stanie, Peugeot będzie musiał zbudować co najmniej 20 produkcyjnych egzemplarzy swojego bolidu. Mowa tu o aucie pokroju Astona Martina Valkyrie, czy Mercedesa AMG Project One. Budowa takiego pojazdu pochłonie z pewnością sporo pieniędzy, lecz powinna przynieść duże korzyści marketingowe. Poza tym koncern PSA jest obecnie w naprawdę dobrej kondycji, dzięki czemu może pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa.

Szkoda, że póki co nie znamy żadnych szczegółów technicznych. Ma się to zmienić z początkiem 2020 roku, kiedy Peugeot na dobre rozpocznie prace nad swoim bolidem. Francuski producent trzykrotnie zwyciężał w 24-godzinnym wyścigu LeMans - poza wspomnianym 2009 rokiem, lew stanął na podium także w 1992 oraz 1993. Francuzi mają chrapkę na kolejne sukcesy.

Nie pozostaje nic innego jak się z tego cieszyć. Nowe przepisy oraz powrót tak ważnego gracza powinny sprawić, że rywalizacja w najsłynniejszym wyścigu świata stanie się jeszcze bardziej ekscytująca.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Wideo: 3 promile na A4. Kierowca ciężarówki zatrzymany dzięki czujności świadka
Wideo: 3 promile na A4. Kierowca ciężarówki zatrzymany dzięki czujności świadka
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯