Peugeot i Citroën biją rekordy w Chinach, ale dołują w Europie

Koncern PSA opublikował wyniki sprzedaży swoich aut w Chinach. Popyt na samochody marek Peugeot i Citroën w Państwie Środka w pierwszym kwartale tego roku wyraźnie wzrósł. Spadł za to w Europie.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Koncern PSA opublikował wyniki sprzedaży swoich aut w Chinach. Popyt na samochody marek Peugeot i Citroën w Państwie Środka w pierwszym kwartale tego roku wyraźnie wzrósł. Spadł za to w Europie.

Firmy Citroën i Peugeot dostarczyły chińskim klientom w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2013 r. 142 000 samochodów, czyli o 31% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Rynek w Chinach urósł w pierwszym kwartale o 17,5%.

W 2012 r. Grupa PSA sprzedała w azjatyckim kraju 442 000 aut, czyli o 9,2% więcej niż rok wcześniej. Na razie działająca w Chinach spółka joint-venture Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile ma 3,95% udziałów w rynku. Celem jest osiągnięcie poziomu 5% w 2015 r.

Ma w tym pomóc wprowadzenie do salonów modeli Citroën C-Elysée i Peugeot 301. W drugiej połowie tego roku spółka join-venture założona przez PSA i firmę Changan rozpocznie w Shenzen produkcję Citroëna DS5.

Patrząc na Europę, francuski konglomerat nie ma powodów do radości. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (European Automobile Manufacturers’ Association, w skrócie ACEA) Peugeot i Citroën wspólnie sprzedały od początku stycznia do końca marca 338 006 egzemplarzy swoich pojazdów. Jest to wprawdzie drugie miejsce (pierwsze należy do Volkswagen Group - 723 075 sztuk), ale wyniki są gorsze aż o 15,3% w porównaniu pierwszymi trzema miesiącami 2012 r.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa