Paryż 2010 | Audi e-tron Spyder

Salon samochodowy w Paryżu obfituje w wiele nowości i ciekawych konceptów. Większość z nich przedstawiliśmy już Wam na stronach Autokult.pl, jednak o hybrydzie od Audi w wersji bez dachu jeszcze nie pisaliśmy. Oto koncept Audi e-tron Spyder.

Audi-e-Tron-SpyderAudi-e-Tron-Spyder
Arkadiusz Gabrysiak

Salon samochodowy w Paryżu obfituje w wiele nowości i ciekawych konceptów. Większość z nich przedstawiliśmy już Wam na stronach Autokult.pl, jednak o hybrydzie od Audi w wersji bez dachu jeszcze nie pisaliśmy. Oto koncept Audi e-tron Spyder.

Jak sami widzicie samochód prezentuje się bardzo agresywnie. Sylwetka niskiego roadstera została uwieńczona niskimi szybami, których linia dodatkowo obniża się ku tyłowi. Z profilu wygląda to bardzo oryginalnie. Audi natomiast nic nie wspomina o jakimkolwiek dachu. Co prawda jest to tylko koncept, a więc na taki krok projektanci mogli sobie pozwolić.

Audi-e-Tron-Spyder
Audi-e-Tron-Spyder

Sercem samochodu jest 3,0-litrowa jednostka wysokoprężna TDI w układzie V6, generująca 300 koni mechanicznych. Samochód został dodatkowo wyposażony w dwa, 88-konne silniki elektryczne. Łączny moment obrotowy wynosi monstrualne 1002 Nm, z czego 650 Nm to zasługa silnika TDI, a pozostałe 352 Nm pochodzą z silników elektrycznych.

Taka moc idzie w parze z dobrymi osiągami:

  • przyśpieszenie 0-100 km/h wynosi 4,4 sekundy,
  • prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h

Zasięg pojazdu na elektrycznych silnikach to jedynie 50 kilometrów, jednak łącznie z pełnym bakiem oleju napędowego samochód pokona już 1000 kilometrów!

Co ciekawe - logo Audi znajdujące się na masce samochodu, chowa się i ujawnia gniazdko do ładowania akumulatorów oraz niewielki ekran LCD, który wyświetla podstawowe informacje o statusie akumulatorów.

Samochód prezentuje się bardzo dobrze, jednak jeszcze nie wiadomo czy i w jakiej formie wejdzie do produkcji. A jak Wam się podoba?[block position="inside"]8636[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie