Paryż 2010 | Audi e-tron Spyder

Salon samochodowy w Paryżu obfituje w wiele nowości i ciekawych konceptów. Większość z nich przedstawiliśmy już Wam na stronach Autokult.pl, jednak o hybrydzie od Audi w wersji bez dachu jeszcze nie pisaliśmy. Oto koncept Audi e-tron Spyder.

Audi-e-Tron-SpyderAudi-e-Tron-Spyder
Arkadiusz Gabrysiak

Salon samochodowy w Paryżu obfituje w wiele nowości i ciekawych konceptów. Większość z nich przedstawiliśmy już Wam na stronach Autokult.pl, jednak o hybrydzie od Audi w wersji bez dachu jeszcze nie pisaliśmy. Oto koncept Audi e-tron Spyder.

Jak sami widzicie samochód prezentuje się bardzo agresywnie. Sylwetka niskiego roadstera została uwieńczona niskimi szybami, których linia dodatkowo obniża się ku tyłowi. Z profilu wygląda to bardzo oryginalnie. Audi natomiast nic nie wspomina o jakimkolwiek dachu. Co prawda jest to tylko koncept, a więc na taki krok projektanci mogli sobie pozwolić.

Audi-e-Tron-Spyder
Audi-e-Tron-Spyder

Sercem samochodu jest 3,0-litrowa jednostka wysokoprężna TDI w układzie V6, generująca 300 koni mechanicznych. Samochód został dodatkowo wyposażony w dwa, 88-konne silniki elektryczne. Łączny moment obrotowy wynosi monstrualne 1002 Nm, z czego 650 Nm to zasługa silnika TDI, a pozostałe 352 Nm pochodzą z silników elektrycznych.

Taka moc idzie w parze z dobrymi osiągami:

  • przyśpieszenie 0-100 km/h wynosi 4,4 sekundy,
  • prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h

Zasięg pojazdu na elektrycznych silnikach to jedynie 50 kilometrów, jednak łącznie z pełnym bakiem oleju napędowego samochód pokona już 1000 kilometrów!

Co ciekawe - logo Audi znajdujące się na masce samochodu, chowa się i ujawnia gniazdko do ładowania akumulatorów oraz niewielki ekran LCD, który wyświetla podstawowe informacje o statusie akumulatorów.

Samochód prezentuje się bardzo dobrze, jednak jeszcze nie wiadomo czy i w jakiej formie wejdzie do produkcji. A jak Wam się podoba?[block position="inside"]8636[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy