Orlen wprowadzi Superchargery Tesli na swoich stacjach!

Orlen jeszcze w tym roku uruchomi pierwsze punkty szybkiego ładowania na swoich stacjach w Niemczech, Polsce i w Czechach.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Na początek Superchargery Tesli staną u naszych zachodnich sąsiadów. Na stacjach Star, należących do Orlen Deutschland. Punkty w Grimmen w Meklemburgii i w Uckerfelde w Brandenburgii, przy granicy z Polską, zostaną uruchomione jeszcze przed końcem sierpnia.

Jeszcze w tym roku superszybkie ładowarki staną w Polsce i w Czechach. Na razie jednak Orlen nie podaje ile stacji i w jakich miastach obejmie program współpracy z marką Tesla.

Polski producent paliw wykonuje ważny krok w stronę budowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych, tak ubogiej w naszym kraju. Elektryfikacja polskiego rynku motoryzacyjnego jest utrudniona właśnie ze względu na przeciętny dostęp do punktów ładowania. Pisałem o tym problemie przy okazji drugiej części testu Renault Zoe. Ciche i nieemitujące spalin auta elektryczne są problematyczne w użyciu nawet w dużych miastach. Dopiero rozbudowa infrastruktury może przynieść poprawę w tej kwestii.

Tesla Model S to całkowicie inne liczby niż w przypadku Zoe. Tu na pełnym ładowaniu można przejechać do 460 km. To oznacza, że w tym samochodzie możliwe są już podróże międzymiejskie. Jeśli dodatkowo Orlen zainwestuje w Superchargery przy trasach, dla właścicieli Tesli otworzą się drzwi do dalekich przejazdów. Przypomnijmy, że dzięki Superchargerowi Model S może odzyskać 80% zapasu energii w 40 minut. To pozwala przejechać 270 km. Ładowanie od zera do pełna trwa 75 minut i daje wspomniany wyżej zasięg na poziomie 460 km. Ładowanie w Superchargerach na Orlenie będzie bezkosztowe.

Obecnie na świecie nabywców znajduje 300 tysięcy pojazdów elektrycznych rocznie. Prognozy mówią, że ta liczba wzrośnie w 2020 roku do poziomu 7 milionów. To wartości, które trudno pozostawić niezauważone. Dlatego konieczny jest rozwój infrastruktury. Obecnie w Europie znajduje się 22 tysiące punktów ładowania aut elektrycznych, z czego Polska stanowi na razie nieistotny ułamek. W ostatnich latach doszło wręcz do regresu, ponieważ część punktów zniknęła ze względu na brak zainteresowania. Takie zmiany działają jak równia pochyła - im mniej stacji ładowania, tym mniejsze zainteresowanie autami elektrycznymi. Całe szczęście ten sam mechanizm pracuje także w drugą stronę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie