Ogier szarżuje, Kubica walczy o podium

Po porannych odcinkach specjalnych 2. etapu Rajdu Monte Carlo Robert Kubica traci do 3. miejsca niecałą sekundę.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. MSport
Wojciech Kaczałek

Do 2. dnia zawodnicy z Top 10 wyruszyli w odwróconej kolejności. Trasy nie otwierał jednak zajmujący po wczorajszym dniu 10. pozycję Olivier Burri, ale 11. w klasyfikacji generalnej Słowak Jaroslav Melichárek, dysponujący Fordem Fiestą w specyfikacji WRC. Jadący Fiestą RRC Burri został przesunięty za kierowców zgłoszonych do rywalizacji w WRC 2.

Obraz
© fot. Volkswagen Motorsport

Przed południem załogi miały do pokonania następujące odcinki specjalne:

  • Vitrolles - Faye 1 (OS 7, długość 49,03 km),
  • Selonnet - Bréziers (OS 8, długość 22,68 km).

Rozpoczynający etap nr 2 bardzo długi odcinek padł łupem Sébastiena Ogiera. Francuz wyraźnie pokonał Bouffiera (+ 11,7 s), Meeke'a (+20,5 s), Kubicę (+ 24,8 s). Dalej uplasowali się Mikkelsen (+ 30,7 s), Latvala (+34,2 s), Hirvonen (+41,6 s), Østberg (+ 50,2 s) i Evans (+ 1.24,8 min).

Obraz
© fot. MSport

Szarża lidera zespołu Volkswagen Motorsport pozwoliła mu na awans na pozycję wicelidera. Meeke spadł na 3., a Kubica na 4. pozycję. Jego strata do kierowcy Citroëna wzrosła do 5 s.

Robert Kubica mówił po OS 7:

"Na trasie mocno padało. Jechaliśmy na błyszczącym asfalcie. Na szybkich partiach hamowałem 200 metrów wcześniej, a samochód latał po całej drodze".

Obraz
© fot. Citroën Racing

Następny odcinek, czyli Selonnet-Bréziers, był śliski do tego stopnia, że Ogier i Østberg po mecie lotnej zaparkowali na chwilę swoje auta w polu, aby nie uderzyć w organizatorów. Kierowcy narzekali, że meta stop została ustawiona zdecydowanie zbyt blisko fotokomórek.

Omawiany OS 8 padł łupem Bouffiera, który pokonał trasę o 0,2 s szybciej od Ogiera, przystopowując tym samym pościg mistrza świata za 1. miejscem. Kubica dojechał na pozycji 3., 7,8 s za Bouffierem. Meeke był wolniejszy od byłego kierowcy Formuły 1 o 4,2 s.Dzięki temu strata Polaka do miejsca na najniższym stopniu podium spadł do zaledwie 0,8 s.

Rallye Automobile Monte-Carlo 2014 - etap 2. po OS 8

  1. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Ford Fiesta RS WRC) 2:08.58,4 min
  2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) + 35,8 s
  3. Kirs Meeke/Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) + 59,6 s
  4. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) + 60,4 s
  5. Mads Østberg/Jonas Anderssson (Citroën DS3 WRC) + 2.17,1
  6. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) + 2.57,1
  7. Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) + 3.55,3
  8. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) + 4.50,8
  9. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) + 5.06,2
  10. Jaroslav Melichárek/Erik Melichárek (Ford Fiesta RS WRC) + 9.49,0
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił