Nowy Peugeot E‑5008 dołącza do grona 7‑miejscowych SUV‑ów

Nowy Peugeot E-3008
Nowy Peugeot E-3008
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

22.03.2024 08:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po 3008 przyszedł czas na większego brata, który bazuje na tej samej platformie i wygląda niemal identycznie. Jest jednak dłuższy, dzięki czemu zmieści dodatkowy rząd siedzeń. Będzie też miał bogatszą gamę napędów.

Nietrudno zauważyć, że nowy 5008 jest niczym innym jak wydłużoną wersją znanego już 3008. Oba modele bazują na tej samej platformie STLA, a wizualnie są jeszcze bardziej zbliżone niż w poprzednich generacjach. Trudno nazwać to wadą, gdyż Francuzi zadbali o atrakcyjną stylistykę.

Co ważne, idzie ona w parze z naprawdę solidnymi wymiarami. Auto ma 4791 mm długości, 1895 mm szerokości, 1694 mm wysokości, a rozstaw osi to aż 2901 mm. Ta ostatnia wartość ma przekładać się na wygodę w trzecim rzędzie i wciąż funkcjonalny bagażnik. Nawet z kompletem pasażerów 5008 zmieści 259 litrów ładunku, a gdy złożymy dwa ostatnie fotele, wartość ta wzrośnie do 748 litrów.

Choć jako pierwszą Peugeot pokazał wersję elektryczną. W planach są również hybrydy i odmiany spalinowe. Mocową bazą będzie benzynowy 1.2 PureTech wsparty miękką hybrydą, generujący 136 KM i współpracujący z sześciostopniowym automatem.

Peugeot E-3008
Peugeot E-3008© Materiały prasowe | Peugeot

W 2025 roku w gamie zagości także nowy plug-in łączący 150-konnego spaliniaka ze 125-konnym silnikiem elektrycznym. Maksymalny zasięg na prądzie wyniesie 79 km. Wyższe wartości przewidziano oczywiście dla odmian w pełni elektrycznych. Tych będzie kilka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Bazowa zaoferuje 214 KM mocy i akumulator o pojemności 73 kWh przekładający się na deklarowane 500 km zasięgu. Będzie też odmiana long range z baterią 98 kWh i mocą 231 KM. Obiecywany zasięg? Aż 660 km.

Peugeot E-5008
Peugeot E-5008© Materiały prasowe | Peugeot

Na szczycie gamy znajdziemy natomiast 320-konny wariant z dwoma silnikami - po jednym na każdej osi. W tym przypadku akumulator o pojemności 98 kWh pozwoli na przejechanie około 500 km.

Nowy Peugeot 5008 trafi na rynek wczesną jesienią. Wówczas poznamy pełną specyfikację i co najważniejsze - ceny.

  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Peugeot E-3008
  • Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-5008
  • Nowy Peugeot E-3008
  • Nowy Peugeot E-5008
[1/58] Nowy Peugeot E-5008Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)