Nowy kompakt Škody już w drodze. W sieci pojawiła się oficjalna zapowiedź

Czesi opublikowali pierwsze wizualizacje swojego najnowszego konceptu. Vision RS, bo o nim mowa, będzie jedną z gwiazd jesiennego salonu w Paryżu. Czego mamy się spodziewać?

Kompaktowy hatchback może się podobać. Pytanie jak wiele rozwiązań trafi do wersji produkcyjnej.Kompaktowy hatchback może się podobać. Pytanie jak wiele rozwiązań trafi do wersji produkcyjnej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dynamicznie wyglądający kompaktowy hatchback ma dwa cele. Pierwszy z nich to przetarcie szlaków dla nowego języka stylistycznego marki, który w najbliższych latach znajdzie zastosowanie we wszystkich modelach. Drugi natomiast dotyczy samego konceptu, który z czasem przerodzi się w nowy kompakt Škody.

Zastąpi Octavię? Czy może Rapida? Raczej tego drugiego. Warto bowiem zauważyć, że od jakiegoś czasu pojawiają się głosy mówiące o tym, że następca Rapida będzie pełnoprawnym kompaktem. Vision RS to najprawdopodobniej jego najbardziej pierwotne wcielenie. Wersja koncepcyjna, którą widzicie na wizualizacjach niebawem zadebiutuje w Paryżu. Ma mierzyć 4356 mm długości, co ewidentnie plasuje nową propozycję z Czech w segmencie C.

Obraz
© mat.prasowe

Jest jeszcze zbyt wcześnie, żeby mówić o szczegółach. Nietrudno jednak zauważyć, że Vision RS jest całkiem atrakcyjnie wystylizowanym pojazdem, który w udany sposób kontynuuje dotychczasowy design marki, a nawet mocno nawiązuje do Rapida Spacebacka. Widać to szczególnie w tylnej części nadwozia, zwieńczonej klapą bagażnika z pokaźną szybą, która zachodzi niżej niż w większości kompaktów.

Pytanie, jak wiele elementów konceptu znajdzie zastosowanie w ewentualnej wersji produkcyjnej. Oby jak najwięcej. Na szczegóły musimy poczekać do jesiennego salonu w Paryżu. Wówczas być może dowiemy się, jakie dokładnie plany ma Škoda w stosunku do koncepcyjnego Vision RS.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥