Nowy Jeep Grand Cherokee debiutuje w krótkim wydaniu. Pod maską także hybryda

Nowy Grand Cherokee stał się bardziej luksusowy i przestronniejszy, zachowując bardzo dobre właściwości terenowe. Po raz pierwszy w historii zyskał też hybrydę, która umożliwi jazdę poza asfaltem w totalnej ciszy.

Luksusowy SUV, który dobrze radzi sobie w terenieLuksusowy SUV, który dobrze radzi sobie w terenie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Jeep
Aleksander Ruciński

Kilka miesięcy temu Jeep pokazał nowe Grand Cherokee w wersji 7-osobowej, która będzie dostępna tylko na wybranych rynkach. Nas jednak bardziej interesuje standardowe wydanie, które zgodnie z zapowiedzią producenta trafi do Europy w 2022 roku. Już dziś jednak wiemy czego się spodziewać, gdyż auto zaliczyło właśnie amerykańską premierę.

Nowa odsłona Grand Cherokee prezentuje się nieźle. Nowoczesne linie idą w parze z detalami charakterystycznymi dla marki. Atrapa chłodnicy jest stosunkowo wąska, podobnie jak reflektory. Zachowała jednak klasyczne, pionowe żebrowanie. Sylwetka, jak przystało na jeepa, prezentuje się masywnie i okazale. Raczej nikt nie będzie miał wątpliwości, z jaką marką ma do czynienia.

Warto jednak wspomnieć, że wygląd może się znacząco różnić w zależności od wersji wyposażenia. A tych ma być aż siedem: Laredo, Altitude, Limited, Overland, Trailhawk, Summit i Summit Reserve. Najwięcej emocji budzi oczywiście Trailhawk, który nie tylko prezentuje się atrakcyjnie, ale powinien też świetnie sprawdzać się w terenie.

Wersja Trailhawk wygląda najbardziej okazale
Wersja Trailhawk wygląda najbardziej okazale © mat. prasowe / Jeep

Na pokładzie znajdziemy bowiem adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift, które w razie potrzeby zapewni nawet 28,7 cm prześwitu. Wrażenie robi również maksymalna głębokość brodzenia wynosząca 61 cm. W terenie wspomoże nas również napęd 4x4 - Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II, w zależności od wersji - czy elektronicznie rozłączany przedni stabilizator.

Najważniejszą nowość stanowi jednak napęd. Grand Cherokee po raz pierwszy w historii będzie bowiem dostępny z hybrydą plug-in 4xe. To zestaw znany już z mniejszego Wranglera 4xe stanowiący kombinację 2-litrowego benzyniaka i dodatkowego silnika elektrycznego. Łączna moc wynosi 375 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 640 Nm.

Jeep Grand Cherokee (2022)
Jeep Grand Cherokee (2022) © mat. prasowe / Jeep

Jak przystało na hybrydę typu plug-in, możliwa będzie jazda także na samym prądzie - maksymalny zasięg to 40 km. Niewiele, lecz przedstawiciele Jeepa szczycą się, że pokonali trudną, terenową trasę Rubicon Trail wyłącznie na prądzie.

Pod maskę, przynajmniej w USA, trafi jeszcze 3,6-litrowe V6 o mocy 298 KM lub 5,7-litrowe V8 HEMI generujące 362 KM. Wciąż nie ma mowy o dieslu, który może interesować szczególnie europejskich klientów. Biorąc jednak pod uwagę obecne trendy, możliwe, że w ogóle nie dostaniemy opcji wysokoprężnej.

Nowy Grand Cherokee w pierwszej kolejności trafi na lokalny rynek. U nas powinien pojawić się w połowie 2022 roku. Ciekawe czy i ewentualnie w jakim stopniu europejska specyfikacja będzie różnić się od amerykańskiej. By się o tym przekonać, musimy jeszcze trochę poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/23] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów