Nowy Hyundai Kona w szczegółach. Większe nadwozie to nie wszystko

Hyundai w końcu pochwalił się czymś więcej niż tylko zdjęciami nowej Kony. Nareszcie poznaliśmy częściową specyfikację modelu, który ma pozytywnie zaskakiwać przestrzenią i wyposażeniem.

Nowy Hyundai KonaNowy Hyundai Kona
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Aleksander Ruciński

Nowy Hyundai Kona debiutuje w całej okazałości. Jest większy i bardziej zaawansowany technologicznie niż poprzednik. Wygląda przynajmniej tak samo dobrze, a do tego oferuje aż trzy rodzaje napędu. Ma więc spore szanse, by trafić w szerokie gusta klientów.

Producent w końcu odsłonił najważniejsze dane techniczne. Wynika z nich, że nadwozie mierzy 4350 mm długości, 1825 mm szerokości i 1580 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2660 mm i jest o 60 mm większy niż dotychczas. Samochód zauważalnie urósł, co mamy odczuć we wnętrzu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai Kona N – kto robi tak agresywne crossovery?!

To będzie komfortowe jak nigdy wcześniej. Na pokładzie znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień, bezprzewodową ładowarkę, rozbudowane multimedia ze zdalnymi aktualizacjami i materiały wysokiej jakości. Hyundai chwali się też znacznie poprawionym wyciszeniem, które nie było mocną stroną poprzednika. Dostaniemy więcej mat wygłuszających, akustyczne szyby, a w odmianie z 19-calowymi felgami także specjalne, ciche opony. A co z silnikami?

Na razie znamy jedynie specyfikację dla rodzimego rynku koreańskiego. Tamtejsi klienci będą mogli wybierać spośród benzyniaków 1,6 lub 2.0. Pierwszy, z doładowaniem, generować ma 200 KM mocy, drugi, wolnossący - 150 KM.

W gamie znajdzie się też klasyczna hybryda oparta na benzynowym silniku 1.6 GDI, generująca 141 KM. Trzecią wersją będzie natomiast pełnoprawny elektryk. Jego specyfikację poznamy jednak dopiero w marcu. Podobnie zresztą jak szczegóły dotyczące oferty dla innych rynków.

  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
  • Nowy Hyundai Kona
[1/17] Nowy Hyundai Kona Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach