Nowe wieści na temat baterii Tesli Semi. Nawet 800 km zasięgu

Pierwsze egzemplarze Tesli Semi trafiły do klientów pod koniec 2022 roku. Teraz zaś amerykańska marka nareszcie zaczyna zdradzać coraz więcej szczegółów dotyczących specyfikacji technicznej tych pojazdów.

Tesla SemiTesla Semi
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Kamil Niewiński

Tesla Semi to projekt, który od początku wywołuje wokół siebie wiele poruszenia. Pierwotnie premiera tego elektrycznego ciągnika siodłowego zaplanowana była na 2019 rok, jednak ostatecznie pierwsze egzemplarze trafiły do klientów dopiero w grudniu 2022 roku. Mimo tego jednak nadal wiedzieliśmy stosunkowo niewiele o specyfikacji technicznej. Amerykanie jednak nareszcie zaczęli odkrywać karty. 

Kilka dni temu Tesla ujawniła dane dotyczące akumulatorów zawartych w modelu Semi. Dzięki temu nareszcie możemy zobaczyć, jak prezentuje się realna pojemność baterii, a to może nas prowadzić do kolejnych wniosków dotyczących tego pojazdu - szczególnie że wokół niego przez ostatnich kilka lat nagromadziło się sporo wątpliwości oraz plotek, które Tesla wreszcie powinna rozwiać lub potwierdzić.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zasnął za kierownicą pędzącej Tesli. Nagranie z akcji amerykańskiej policji

W Tesli Semi można znaleźć dwa typy baterii. Pierwsza z nich o pojemności 500 kWh znajduje się w modelu Semi Light. Korzysta ona ze standardu LFP - tego samego, który wykorzystywany jest chociażby w Modelu 3 czy Modelu Y. Tesla Semi Heavy za to może pochwalić się baterią o pojemności aż 800 kWh. Korzysta ona z akumulatora typu High Nickel, znanego z Modelu S oraz Modelu X.

Według obliczeń portalu 40ton.net tak ogromne akumulatory same w sobie mogą ważyć od 4 do nawet 5 ton, nie mówiąc już o reszcie konstrukcji. Nawet pomimo tak pojemnej baterii zasięg na poziomie 800 km w przypadku tej potężniejszej wersji może być więc trudny do uzyskania. Pierwsze testy pokazują zresztą, że przejechanie takiego dystansu na jednym ładowaniu jest sporym wyzwaniem.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne