Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne
Renault zaprezentowało nowe Mégane z nadwoziem sedan, które skompletowało gamę modelową kompaktowych aut francuskiego producenta. O ile jednak na rynku europejskim nazwa się zgadza, u nas będzie sprzedawane jako GrandCoupé.
Ani to Grand, ani tym bardziej Coupe, ale jednak Renault zdecydowało się na połączenie tych określeń dla stworzenia nazwy sedana. Jest to o tyle uzasadnione, że w ofercie francuskiego producenta wszystko co jest większe niż standardowe, nosi przydomek Grand - Grandtour czy Grand Scenic. Skąd pomysł na Coupe względem sedana? Tego nie wiemy.
Znamy natomiast więcej szczegółów na temat auta zaprezentowanego już w lipcu. Samochód ma być produkowany w zakładzie w Bursie. Zostanie wprowadzony na rynki większości krajów jesienią, natomiast w Polsce zadebiutuje w grudniu.
Mégane GrandCoupé ma 4632 mm długości i największy w segmencie C rozstaw osi wynoszący 2711 mm. Do tej pory 2700 mm było wartością graniczną. Pod tym względem model przerósł pierwszą Lagunę. Również pojemność bagażnika jest imponująca - 550 litrów wg. VDA. Samochód będzie dostępny z jednym z pięciu silników w siedmiu konfiguracjach układu napędowego:
- SCe 115 - benzynowy 1.6, wolnossący, 115 KM i 156 Nm - skrzynia manualna lub CVT
- TCe 130 - benzynowy 1.2, turbodoładowany, 130 KM i 200 Nm - skrzynia automatyczna
- dCi 90 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 90 KM i 220 Nm - skrzynia manualna
- dCi 110 - wysokoprężny 1.5, turbodoładowany, 110 KM i 250-260 Nm - skrzynia manualna-automatyczna
- dCi 130 - wysokoprężny 1.6, turbodoładowany, 130 KM i 300 Nm - skrzynia manualna
Auto wyceniono na 61 900 zł z podstawowym silnikiem 1.6 w wersji Life. Tylko ten i 90-konny diesel (69 900 zł) są dostępne w tej podstawowej specyfikacji. Druga to Zen i w tej oferowany jest także diesel dCi 110 (77 900 zł). Dopłata za automat w dieslu to 7000 zł. Na chwilę obecną nie wiadomo ile będzie kosztowała przekładnia CVT do silnika benzynowego.
Najmocniejsze jednostki 130-konne oferowane będą wyłącznie z najwyższym standardem wyposażenia Intense. Benzyniaka z automatem EDC wyceniono na 84 600 zł, diesla na 89 100. Co ciekawe, słabszy dCi 110 w tej specyfikacji z automatem kosztuje nieznacznie więcej - 89 600 zł.
LIFE
- Światła do jazdy dziennej LED,
- Tylne światła LED 3D „Edge Light”,
- Centralny zamek,
- ABS + AFU + ESC + HSA,
- 6 poduszek powietrznych,
- Regulator-ogranicznik prędkości,
- Klimatyzacja,
- Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz 4,2 cala,
- Szyby przednie i tylne podnoszone elektrycznie,
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie,
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości,
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości.
ZEN (Life+)
- Światła przeciwmgłowe
- Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubki
- Kierownica pokryta skórą
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego.
INTENSE (Zen+)
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 16 cali,
- System wspomagania parkowania tyłem,
- System wykrywania zmęczenia kierowcy,
- Karta Renault Hands Free,
- Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT,
- System MULTI-SENSE,
- Radioodtwarzacz z Bluetooth, USB/jack, wyświetlacz dotykowy 7 cali,
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa,
- Czujnik deszczu i światła,
- Tylna kanapa z podłokietnikiem.