Nissan (na razie) nie opuszcza Europy. Przejdzie jednak spore zmiany

Sieć obiegła plotka, jakoby Nissan miał opuścić rynek europejski. Nie da się ukryć, że marka będzie musiała na nowo podejść do kwestii sprzedaży i rozwoju marki, ale jak potwierdzają przedstawiciele producenta, opuszczenie Europy nie jest po myśli Japończyków.

Nissan Qashqai otrzymał niedawno dwa nowe silniki: 1.3 i 1.7Nissan Qashqai otrzymał niedawno dwa nowe silniki: 1.3 i 1.7
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Mateusz Lubczański

Łatwo wyciągnąć pochopne wnioski. Infiniti, czyli marka należąca do Nissana, która próbowała ugrać coś w segmencie premium, zniknęła niedawno z Europy. Sam Nissan ma problemy z pozostałościami po bardzo agresywnej polityce przejęć i zarządzania prowadzonej przez Carlosa Ghosna. Połączenie sił z Renault nie okazało się tak proste, jak mogłoby się wydawać, a dodatkowo sojusz wzbogacił się o markę Mitsubishi.

Oficjalne stanowisko Nissana – a raczej plan na najbliższe lata – zostanie przedstawiony 28 maja, a przedstawiciele marki nie chcą komentować spekulacji. Wystosowali oni jedynie krótką notkę, w której można przeczytać, że:

Nissan pozostaje całkowicie zaangażowany we wzmocnienie linii produktowej w Europie, co jest częścią większego planu mającego zapewnić naszym autom konkurencyjność. Nowy Juke, który został zaprezentowany jesienią ubiegłego roku, jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Rozpoczęliśmy pracę w naszej fabryce w Sunderland (UK), by przygotować ją na produkcję nowej generacji modelu Qashqai. Ponadto naciskamy, aby jeszcze bardziej zelektryfikować naszą ofertę. Nowe modele pojawią się już niedługo.

Na pewno pozytywną wiadomością jest fakt, że nowy Qashqai pojawi się szybciej niż później. Obecna na rynku generacja, choć dalej nieźle postrzegana przez klientów, pozostaje lekko w tyle za konkurencją.

Plotki donoszą, że priorytetem Nissana będą Stany Zjednoczone, Chiny i Japonia. Więcej informacji Nissan poda 28 maja 2020 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?