Nissan Leaf z mocniejszym napędem i większym zasięgiem. 5000 sztuk na sprzedaż

Nissan Leaf to najpopularniejszy samochód elektryczny w Europie. Jego nowa, limitowana wersja 3.Zero e+ oferuje znacznie mocniejszy napęd i większy zasięg.

Nissan Leaf 3.Zero e+Nissan Leaf 3.Zero e+
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Auto w najnowszej specyfikacji 3.Zero ma na pokładzie 8-calowy ekran multimedialny z możliwością korzystania z dodatkowych opcji łączności. Odmiana e+ jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 217 KM (standardowa ma 150 KM), maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm (standardowo 320 Nm) i akumulator o pojemności 62 kWh (standardowo 40 kWh) o wydajności umożliwiającej przejechanie 385 km na jednym ładowaniu.

Nissan Leaf 3.Zero e+
Nissan Leaf 3.Zero e+ © fot. mat. prasowe

O 55 proc. większa pojemność w porównaniu ze standardową wersją modelu to efekt zastosowania 288 ogniw o 25 proc. większej gęstości energii w porównaniu ze 192 ogniwami w wersji standardowej. Naturalnie do naładowania baterii potrzeba więcej czasu. Czas przy wykorzystaniu ładowarki naściennej 32 A to 11,5 godziny. Z domowego gniazdka potrwa to aż 32 godziny - o 11 godzin dłużej niż w przypadku wersji standardowej. Szybkie ładowanie z 20 do 80 proc. pojemności trwa 90 minut.

Nieznacznie poprawiły się natomiast osiągi mocniejszej odmiany e+. Przyspieszenie do setki spadło z 7,7 s do 7,3 s, a prędkość maksymalna wzrosła do 157 km/h ze standardowych 144 km/h. Warto jednak zaznaczyć, że auto waży nie 1580 kg lecz aż 1731 kg. Ma też obniżony o 20 mm prześwit - do 135 mm.

Nissan Leaf 3.Zero
Nissan Leaf 3.Zero © fot. mat. prasowe

Samochód już można zamawiać w jednym z nowych kolorów, a nawet w odmianie dwubarwnej. Pierwsze dostawy 3.Zero przewidziano na maj 2019 roku. Mocniejszy wariant jest limitowany do 5000 egzemplarzy.

Ceny modelu Leaf 3.Zero zaczynają się od 175 700 zł, natomiast Leaf 3.Zero e+ Limited Edition jest dostępny w cenie od 201 200 zł. Obie wersje powstały w oparciu o poziom wyposażenia Tekna, oferują zatem bogaty standard.

W artykule użyto zdjęć wersji na rynek USA.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇