Następca kultowego Citroëna 2CV już w przyszłym roku

Citroën od jakiegoś czasu pracuje nad następcą kulowego modelu 2CV, który produkowany był aż przez 42 lata (1948-1990). W Internecie pojawiła się garść informacji o nowej odsłonie tego samochodu.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Citroën od jakiegoś czasu pracuje nad następcą kulowego modelu 2CV, który produkowany był aż przez 42 lata (1948-1990). W Internecie pojawiła się garść informacji o nowej odsłonie tego samochodu.

Następca Citroëna 2CV będzie oczywiście większy od swojego kultowego przodka, a ma pojawić się na rynku już w 2014 roku. Co ciekawe, spekuluje się, że wersja koncepcyjna zadebiutuje już w tym roku - podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Pojazd wstępnie ochrzczono nazwą E3 Essential, jednak na razie podobno jest to tylko wewnętrzna nazwa kodowa. Nowoczesna wizja Citroëna 2CV ma bazować na modelu C4, a jej długość będzie oscylować w granicach 4300 mm.

Obraz

Styliści francuskiego producenta będą musieli się postarać, ponieważ nowoczesne interpretacje klasyków to bardzo trudne zadanie. Według pierwszych informacji projektanci Citroëna mają się inspirować zaprezentowanym w 2007 roku konceptem o nazwie C-Cactus, którego zdjęcia możecie zobaczyć w dołączonej galerii. Miejmy jednak nadzieję, że Francuzi w jakimś stopniu będą się wzorować także na koncepcie Revolte z 2009 roku, który prezentuje się o wiele ciekawiej.

Spekuluje się, że w gamie silnikowej następcy modelu 2CV mogą znaleźć się dwie jednostki benzynowe o mocach 82 KM i 100 KM oraz silnik wysokoprężny generujący 92 KM. Na razie są to oczywiście nieoficjalne informacje, a więc na ich potwierdzenie będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa