Należał do króla Szwecji, teraz idzie pod młotek. (Nie)zwykły mercedes na licytacji

Rzadko zdarza się, by na publiczną aukcję trafiał samochód należący do rodziny królewskiej. Tak jest w tym przypadku, ale co szczególnego jest rzeczywiście we wspomnianym mercedesie?

Mercedes Klasy S należący do króla SzwecjiMercedes Klasy S należący do króla Szwecji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bilweb Auctions
Kamil Niewiński
2

Mercedes Klasy S to samochód, który niezależnie od rocznika budzi respekt na drodze. Co jednak jeżeli dołożymy do tego historię danego egzemplarza? Wtedy możemy otrzymać prawdziwą kolekcjonerską gratkę. Ten 50-letni mercedes przyciąga bowiem uwagę nie tylko na swój wiek oraz stan techniczny.

Karol XVI Gustaw został królem Szwecji w 1973 r. Monarcha od zawsze był fanem motoryzacji, a w jego prywatnej flocie znajdowały się chociażby takie modele, jak Volvo 1800S czy Porsche 911 Targa. Na początku wspomnianego 1973 r., przyszły jeszcze wtedy król złożył zamówienie na mercedesa klasy S. Do floty trafił w marcu tego roku i możliwe, że był on używany jeszcze przez Gustawa VI Adolfa, ojca Karola XVI Gustawa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Egzemplarz ten znajdował się we królewskiej flocie do czerwca 1979 r., a na liczniku ma obecnie aż ponad 332 tys. km. Oczywiście nawet po swoim "wycofaniu" nadal podlegał odpowiedniej pielęgnacji. Z okazji 50. rocznicy objęcia tronu przez Karola XVI Gustawa, wyjątkowy mercedes trafia na aukcję i teoretycznie każdy może stać się jego właścicielem.

  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
  • Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji
[1/9] Mercedes Klasy S należący do króla Szwecji Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Bilweb Auctions

Jeżeli mówimy o mercedesie rodem z królewskiego dworu, z pewnością musimy mówić o potężnej, pięknej i luksusowej maszynie, prawda? Cóż, oczywiście to nadal jest Klasa S, lecz specjalnych wodotrysków tu nie uświadczymy — jest to wersja 280S ze standardowym wyposażeniem. Król najwyraźniej nie potrzebował niczego więcej.

Ile trzeba będzie zapłacić za królewskiego mercedesa? Tego jeszcze nie wiadomo. Organizator licytacji, Bilweb Auctions, przewiduje finalną kwotę w przedziale 120-150 tys. koron szwedzkich (ok. 47-58 tys. złotych). Możliwe jednak, że osoby chcące zdobyć model z królewskiej floty wycenią go na nieco więcej. Na to jeszcze trochę poczekamy, bowiem licytacja rusza 21 września.

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta