Najdroższe niezabytkowe auto używane? Oczywiście Bugatti...

W latach dziewięćdziesiątych, gdy Bugatti zaprezentowało model EB, nie narobiło tyle zamieszania. Później, po przejęciu marki przez Volkswagena i zaprezentowaniu modelu Veyron, wszystko stanęło na głowie. Ceny również.

Obraz
Michal Grygier

W latach dziewięćdziesiątych, gdy Bugatti zaprezentowało model EB, nie narobiło tyle zamieszania. Później, po przejęciu marki przez Volkswagena i zaprezentowaniu modelu Veyron, wszystko stanęło na głowie. Ceny również.

Przedstawiony w 2007 roku, podczas Frankfurt Motor Show, model, a w zasadzie wersja Veyron Pur Sang stała się jednym z najdroższych samochodów na świecie. I jednocześnie jedną z najbardziej wyjątkowych wersji Veyrona. Sporo w niej było karbonu, sporo innych drogich materiałów. Cena poszybowała pod nieboskłon. Aż trzy z wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy znajdują się na ekskluzywnej stronie Jameslist.

Obraz

Jeden egzemplarz wystawiła firma Car City Motors of Hong Kong, jeden The Car Experience z Berlina (wyceniony na €2.5 miliona euro!) oraz trzeci z tej samej firmy, tyle że z oddziału w Monachium.

Czym jest Pur Sang? To mniej, za więcej. Jego nazwa - Pur Sang - pochodzi z języka Indonezyjskiego, a oznacza „Czystą Krew”. Różni się przede wszystkim karoserią wykonaną z czystego, polerowanego aluminium, oraz wstawkami z karbonu. To nie tylko zabiegi stylistyczne. Auto „schudło” o prawie 100 kilogramów!

Praktycznie bez zmian pozostała 16-cylindrowa jednostka napędowa dysponująca mocą 1001 koni mechanicznych. Podobnie prędkość maksymalna na poziomie 407 km/h i przyśpieszeniem do pierwszej setki w czasie 2,5 sekundy.

Jeżeli jesteście zainteresowani kupnem, zapraszam na stronę Jameslist.com - auta do zobaczenia TUTAJ.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S