Produkowane przez dekady. Niektóre są tak dobre, że robią je do dziś

Pięć lat to we współczesnej motoryzacji kawał czasu, dlatego też producenci co rusz prezentują nowe generacje swoich modeli. Dawniej tak nie było - niektóre pojazdy były oferowane bez większych zmian nawet przez kilka dekad. Oto przykłady.

Peugeot 405 jest tak naprawdę produkowany do dziśPeugeot 405 jest tak naprawdę produkowany do dziś
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot

/ 8Produkowane przez dekady. Niektóre są tak dobre, że robią je do dziś

Peugeot 405 jest tak naprawdę produkowany do dziś
Peugeot 405 jest tak naprawdę produkowany do dziś © Materiały prasowe | Peugeot

/ 8Citroën 2CV (1949-1990)

Citroën 2CV
Citroën 2CV © Materiały prasowe | Citroën

41 lat, 3 868 634 wyprodukowanych egzemplarzy i niezliczone rzesze zadowolonych klientów. Auto, które zmotoryzowało Francję ma dziś w wielu kręgach status kultowego klasyka. Prosta konstrukcja, niska cena, wysoka praktyczność i zaskakujący komfort okazały się przepisem na wieloletni sukces.

/ 8Land Rover Defender (1983-2016)

Land Rover Defender
Land Rover Defender © Materiały prasowe

Auto, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Brytyjska legenda to jedna z najbardziej rozpoznawalnych konstrukcji w historii. Niewielu wie, że najpopularniejsza odsłona była produkowana już od 1983 roku. Powstało wiele wersji silnikowych, nadwoziowych i edycji specjalnych, a ostatni lifting przeprowadzono w 2012 roku. Osiem lat później zadebiutowała zupełnie nowa odsłona, którą z poprzednikiem łączy tylko nazwa.

/ 8Łada Niva - (1977 - dziś)

Łada Niva
Łada Niva © Materiały prasowe

Niva to Defender Europy Wschodniej. Produkowana przez dziesięciolecia, do bólu prosta i świetnie radząca sobie w trudnych warunkach. Naprawi ją niemal każdy, co przekłada się na popularność w słabiej rozwiniętych krajach. W UE już jej nie kupicie, ale na Wschodzie wciąż cieszy się sporym wzięciem.

/ 8Mini Classic (1959 - 2000)

Morris Mini
Morris Mini © Materiały prasowe

Tak jak 2CV zmotoryzował Francję, Mini zmotoryzowało Wielką Brytanię. Klasyczny mieszczuch zaprojektowany przez Aleca Issigonisa stał się jeżdżącą ikoną, symbolem popkultury i gwiazdą ekranu. Przez lata doczekał się wielu wersji i kolejnych modernizacji. Niezależnie od wersji budzi żywe zainteresowanie wszędzie tam, gdzie się pojawi.

/ 8Peugeot 405 (1987 - dziś)

Peigeot 405
Peigeot 405 © Materiały prasowe

405 bez wątpienia należy do grona modeli, które dobrze się zestarzały. Choć debiutował 37 lat temu, wciąż wygląda zaskakująco świeżo. Z Europy zniknął w 1996 roku, robiąc miejsce nowszemu 406. Wciąż jednak jest produkowany w Iraku, Iranie i Azerbejdżanie. Pod różnymi nazwami: Peugeot Pars, Iran Khodro czy Khazar kryje się tak naprawdę stara, dobra 405-tka.

/ 8Volkswagen Beetle (1938 - 2003)

Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle © Materiały prasowe

Jeśli 2CV i Mini zmotoryzowały swoje kraje, Beetle zmotoryzował cały świat. Początki legendarnego Garbusa sięgają lat 30. XX wieku, lecz z wiadomych względów produkcja ruszyła na dobre dopiero po wojnie. Przez lata VW Typ 1 był sprzedawany w niemal każdym zakątku świata. Pożegnał się z rynkiem w 2003 roku, w Meksyku, gdzie pod slangową nazwą "El Vocho" pełnił rolę niemal narodowego pojazdu.

/ 8Volkswagen Typ 2 Transporter (1949 - 2013)

VW Typ 2 Transporter
VW Typ 2 Transporter © Materiały prasowe

Bulli to obok Garbusa najbardziej kultowy volkswagen w historii. Zresztą, pod względem technicznym oba auta miały ze sobą wiele wspólnego. Z tą różnicą, że Transporter był w stanie zabrać na pokład znacznie więcej osób i bagażu. Ograniczeniem był jedynie 47-konny silniczek. Z czasem, w wydaniu T2 pojawiły się nieco mocniejsze jednostki. Samochód przetrwał do współczesnych czasów dzięki brazylijskiemu rynkowi, gdzie jeszcze w pierwszej dekadzie XXI wieku nie mógł narzekać na brak klientów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu