Modny SUV za mniej niż 100 tys. zł. Siedem propozycji nie tylko do miasta

Modny SUV za mniej niż 100 tys. zł. Siedem propozycji nie tylko do miasta

SsangYong Tivoli Grand ma ogromny bagażnik
SsangYong Tivoli Grand ma ogromny bagażnik
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński
07.12.2022 12:25, aktualizacja: 07.12.2022 18:04

SUV-y opanowały rynek. Coraz więcej klientów wybiera je zamiast klasycznych kompaktów. Poznajcie modele, które sprawdzą się w takiej roli. Warunek? Minimum 4,2 metra długości, 2,6 metra rozstawu osi, spory bagażnik i cena poniżej 100 tys. zł.

1 / 7

Dacia Duster - od 77 000 zł

Dacia Duster
Dacia Duster© Autokult | Marcin Łobodziński

Rumuńska propozycja od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w Polsce. Tajemnica sukcesu Dustera to świetny stosunek ceny do wielkości. Za 77 tys. zł dostaniemy doładowany silnik 1.0 o mocy 90 KM, 8-calowe multimedia, 16-calowe felgi aluminiowe czy manualną klimatyzację, a dokładając 2850 zł, dodatkowo także fabryczną instalację LPG. Nawet topowa wersja wyposażenia SL Extreme z nawigacją, systemem kamer czy bezkluczykowym dostępem (88 650 zł) z łatwością mieści się w budżecie. Alternatywą może być środkowa odmiana Adventure, za to z innym napędem - 130-konnym benzynowym 1.3 za 92 300 zł lub 115-konnym dieslem za 93 300 zł.

2 / 7

Škoda Kamiq - od 78 200 zł

100 tys. zł wystarczy nawet na wersję Monte Carlo
100 tys. zł wystarczy nawet na wersję Monte Carlo© Autokult | Marcin Łobodziński

Kamiq również nie może narzekać na brak klientów. Spory rozstaw osi wynoszący 2651 mm i 400-litrowy bagażnik kuszą. Chętni na ten model muszą wyłożyć co najmniej 78 200 zł. W zamian dostaną 95-konny silnik 1.0 z ręczną, 5-biegową skrzynią, manualną klimatyzację, światła LED i multimedia z 6,5-calowym ekranem. Chętni na więcej mają spory wybór. Równe 100 tys. zł pozwoli na zakup stylowej odmiany Monte Carlo z topowym wyposażeniem, mocniejszym silnikiem 1.0 110 KM i manualną skrzynią. Alternatywnie - środkowej wersji Ambition z tą samą jednostką i 7 biegowym automatem DSG (95 000 zł). Odmianę Ambition można też sparować z jednostką 1.5 150 KM i manualem za 92 200 zł.

3 / 7

Renault Captur - od 85 500 zł

Renault Captur
Renault Captur© Autokult | Filip Buliński

Captur z długością 4227 mm i 536-litrowym bagażnikiem (przesuwana kanapa) może z powodzeniem pełnić rolę auta dla rodziny. W podstawie dostaniemy tu ten sam silnik 1.0 TCe 90 KM co w dacii. I tak jak w dacii możemy dopłacić do LPG - cena podskoczy wówczas do 89 500 zł. Bazowa odmiana Equilibre oferuje manualną klimatyzację, oświetlenie LED, 7-calowe multimedia czy podstawowe systemy wsparcia kierowcy. Bogatszy wariant Techno to już wydatek w wysokości 94 300 zł (98 300 z LPG). W zamian dostaniemy jednak automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, czujniki parkowania z kamerą cofania, 17-calowe alufelgi oraz nawigację.

4 / 7

SsangYong Tivoli - od 89 490 zł

SsangYong Tivoli Grand
SsangYong Tivoli Grand© Autokult | Mateusz Lubczański

Bardzo nieoczywista, ale zaskakująco rozsądna propozycja z mocnym silnikiem w standardzie. Pod maską Tivoli pracuje benzynowa jednostka 1.5 generująca 163 KM z manualną skrzynią. Zwiększając cenę do 96 990 zł dostaniemy automat lub alternatywnie napęd 4x4 (97 990 zł). Tivoli można też kupić w większym wydaniu Grand oferującym 720-litrowy bagażnik zamiast 427-litrowego. Cena to 94 490 zł, niestety z automatem przekroczymy już 100 tys. zł. Wyposażenie standardowe w obu wersjach nadwozia to m.in. manualna klimatyzacja, pakiet systemów wsparcia kierowcy czy tempomat.

5 / 7

Nissan Juke - od 91 770 zł

Nissan Juke
Nissan Juke© Autokult | Mateusz Lubczański

Najnowsza odsłona hitowego nissana dojrzała i urosła, przez co z powodzeniem może pełnić rolę jedynego auta w rodzinie. Tak jak Captur, ma 2636 mm rozstawu osi, choć nieco mniejszy, bo 422-litrowy bagażnik. Przestrzeni jednak nie powinno zabraknąć. W cenie 91 770 zł dostaniemy 1-litrowy silnik o mocy 114 KM i wyposażenie Visia zawierające m.in. pakiet systemów wsparcia kierowcy, manualną klimatyzację czy oświetlenie LED. Bogatsza odmiana Acenta za 98 270 zł oferuje dodatkowo kamerę cofania, 17-calowe felgi i multimedia z Android Auto oraz Apple CarPlay. Pozostałe warianty kosztują już ponad 100 tys. zł.

6 / 7

Hyundai Kona - od 95 900 zł

Hyundai Kona
Hyundai Kona© Autokult | Mateusz Lubczański

Model z Korei z pewnością pozwoli się wyróżnić. Niestety nie jest przesadnie tani, a 374-litrowy bagażnik nie pozwoli powalczyć z większymi rywalami. Auto nadrabia za to całkiem mocnym napędem - już w podstawie dostaniemy bowiem 120-konny silnik 1.0 T-GDI. 95 900 zł wystarczy na odmianę Pure z 16-calowymi aluminiowymi felgami, manualną klimatyzacją, kamerą cofania, 8-calowymi multimediami i całkiem rozbudowanym pakietem systemów wsparcia. Na bogatsze i mocniejsze warianty trzeba niestety przygotować ponad 100 tys. zł.

7 / 7

Opel Crossland - od 99 900 zł

Opel Crossland
Opel Crossland© Autokult | Marcin Łobodziński

Propozycja Opla (ledwie) mieści się w założonym budżecie, ale warto ją rozważyć, choćby z uwagi na 520-litrowy bagażnik (przesuwana kanapa) i niezłe wyposażenie standardowe. W bazowej wersji Edition dostaniemy m.in. kamerę cofania, 7-calowe multimedia z Android Auto oraz Apple CarPlay, oświetlenie LED i systemy wsparcia kierowcy. Za napęd odpowiada benzynowy silnik 1.2 110 KM z manualną, sześciobiegową skrzynią.

*Kwoty przedstawione w artykule pochodzą z najświeższych cenników dostępnych na stronach internetowych producentów - stan na dzień 7 grudnia 2022 roku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (48)