Mitsubishi szuka lokalizacji na fabrykę silników. Wybierze Rumunię?

Mitsubishi Motors pod wodzą aliansu Renault-Nissan ma w planach budowę fabryki silników w środkowej Europie. Pod uwagę bierze Rumunię, co w ogóle nie dziwi.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Mitsubishi
Marcin Łobodziński

Już w zeszłym roku Rumunia mocno obniżyła podatki, a tym samym koszty pracy i produkcji. Oczywiście Międzynarodowy Fundusz Walutowy, Komisja Europejska i Bank Centralny próbowały do tego nie dopuścić, ale Rumunom się udało. Od 1 stycznia tego roku, VAT spadł z i tak już niskiego poziomu 20 proc. do 19 proc. Na początku roku media donosiły także o planach wprowadzenia kwoty wolnej od podatku wynoszącej około 2000 zł miesięcznie!

Oczywiście natychmiast wpływy podatkowe znacznie wzrosły. Gospodarka wystrzeliła jak rakieta w kosmos, a inwestorzy coraz chętniej przyglądają się temu krajowi. Nic więc dziwnego, że i Mitsubishi rozgląda się w okręgach Temesz lub Prahova, które są położone blisko autostrad i zapewniają dobrą logistykę.

Nowa jednostka napędowa 1.5 Turbo firmy Mitsubishi - niebawem wzrośnie na nią zapotrzebowanie.
Nowa jednostka napędowa 1.5 Turbo firmy Mitsubishi - niebawem wzrośnie na nią zapotrzebowanie. © fot. Mitsubishi

Japońska firma miałaby tam produkować silniki, ale na chwilę obecną nie wiemy jakie. Wiemy natomiast, że Mitsubishi opracowało nową jednostkę napędową 1.5 Turbo, która zacznie zastępować wolnossące motory benzynowe 1.6 i 2.0, zatem zapotrzebowanie bardzo wzrośnie w najbliższym czasie. Być może to właśnie o ten silnik chodzi. To jednak tylko nasze domysły, a obie strony nie podają żadnych szczegółów.

Poza Rumunią, interesującymi dla Mitsubishi krajami są Słowacja i Węgry. Warto zauważyć, jakże odmienną – wręcz odwrotną - politykę stosowano w ostatnim czasie w Polsce, również odnośnie powstania fabryki Mercedesa. Dopiero potężne dotacje dla niemieckiego koncernu zachęciły go do rozpoczęcia budowy silników w Jaworze. Cóż, chciałoby się powiedzieć: stać nas na to. Rumuni wybrali inną drogę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km