Mercedes Sprinter z nowym układem 4x4. Podobny jest w "osobówkach"

Mercedes Sprinter coraz bardziej upodabnia się do samochodu osobowego – ale w tym wypadku to dobra zmiana. Nowy układ napędowy ma lepiej radzić sobie na bezdrożach, choć to propozycja dla bardzo specyficznych branż.

Kamper na takim podniesionym sprinterze wjechałby wszędzieKamper na takim podniesionym sprinterze wjechałby wszędzie
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

To tak naprawdę ewolucja oferty, ale nie zmienia to faktu, że podąża ona w ciekawym kierunku. Dotychczas Mercedes Sprinter był oferowany z silnikiem Diesla OM 654 – czyli znanym chociażby z osobowej Klasy C – tylko w wydaniu "blaszaka" z napędem na tylną oś. Teraz ta jednostka, wyróżniająca się kulturą pracy, trafi do samochodów z (nowym) napędem na 4 koła.

Tak naprawdę największym ograniczeniem są drogowe opony
Tak naprawdę największym ograniczeniem są drogowe opony © fot. Mateusz Lubczański

To oznacza, że Sprintera 4x4 będzie można zamówić w czterech różnych wersjach mocy – 114, 150, 170 i 190 KM (w tym wydaniu ma nawet 450 Nm). Silnik ma podwójne turbiny, aluminiowy blok i stalowe tłoki, a ściany cylindrów pokryte są warstwą nazwaną Nanoslide, która ma zmniejszać opory pracy. Pojawiła się też nowa, 9-biegowa przekładnia automatyczna, ale 6-biegowy "manual" pozostał w ofercie.

W poprzednim wydaniu system 4x4 faworyzował tylną oś, przekazując na nią 65 proc. mocy. Teraz w niewymagających warunkach napędzany będzie również tył, ale w razie potrzeby cała moc może zostać też dostarczona na przednią oś. Cofanie na ubłoconym zboczu toru motocrossowego wcześniej nie było możliwe – teraz to tylko kwestia wciśnięcia pedału gazu. Producent podaje tylko zakresy najważniejszych właściwości terenowych. Kąt natarcia to 26-27 stopni, zejścia to 13-23 stopnie, a rampowy: 18-22 stopnie.

Sam producent zauważa jednak, że Sprinter 4x4 trafi do bardzo specyficznych grup klientów, np. dużych firm energetycznych pracujących w wymagających warunkach. Zamówienia na Sprintera można już składać u dealerów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł