Mercedes-Benz SLS AMG Gullwing - nowy samochód bezpieczeństwa w Formule 1 

Razem z inauguracją nowego sezonu Formuły 1 w Bahrajnie, która odbędzie się 12 marca, zadebiutuje także samochód bezpieczeństwa. Używany przez ostatnie dwa lata SL 63 AMG zostanie zastąpiony przez Mercedes-Benz SLS AMG Gullwing. Będzie to najpotężniejszy samochód bezpieczeństwa z dotychczas stosowanych na torach Formuły 1.

Obraz
Piotr Mazanek

Razem z inauguracją nowego sezonu Formuły 1 w Bahrajnie, która odbędzie się 12 marca, zadebiutuje także samochód bezpieczeństwa. Używany przez ostatnie dwa lata SL 63 AMG zostanie zastąpiony przez Mercedes-Benz SLS AMG Gullwing. Będzie to najpotężniejszy samochód bezpieczeństwa z dotychczas stosowanych na torach Formuły 1.

Samochód nie potrzebował poprawy mocy, stąd zostawiono w nim silnik V8 o mocy 571 koni mechanicznych, układ hamulcowy, siedmiobiegową skrzynię biegów oraz zawieszenie zastosowane w SL63 AMG. Zmianie uległ jednak układ wydechowy, który znacznie poprawił akustykę dźwięków wydawanych przez silnik V8.

Gullwing trudno będzie przeoczyć ze względu na logo F1 widoczne na jego korpusie. Charakterystyczne jest również wykonanie szyb z włókna węglowego, otwieranie drzwi do góry oraz znaki świetlne wydawane przez auto. Nie zabrakło także specyficznej tablicy rejestracyjnej i napisu „Safety Car” (samochód bezpieczeństwa) na masce.

W środku auto jest wyposażone w specjalny system bezpieczeństwa, który zawiera specjalne pasy bezpieczeństwa na 6 zamknięć. Poza tym zamontowano w nim dwa ekrany, na których pasażerowie mogą oglądać wyścig. Oczywiście nie mogło zabraknąć także sprzętu, za pomocą którego można komunikować się z organizatorami wyścigu. Poza tym zainstalowany został także sprzęt, za pomocą którego pasażerowie samochodu bezpieczeństwa będą mogli widzieć te same znaki, jakie widzą kierowcy F1 w swoich bolidach.

Dodatkowo Mercedes-Benz wyprodukował C 63 AMG Estate, który będzie pełnił rolę samochodu medycznego na wyścigach F1 na całym świecie.

  • Obraz
  • m9
  • m8
  • m7
  • m6
  • m5
  • m4
  • m3
  • m2
  • m10
  • m1
  • m2
  • m9
  • m4
  • m10
  • m5
  • m7
  • m6
  • m8
  • m1
  • m3
[1/21] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę