Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid – 3 l/100 km

Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid – 3 l/100 km
Wojciech Kaczałek

20.08.2013 15:00, aktual.: 10.10.2022 10:53

S500 Plug-In Hybrid to trzecia wersja z napędem spalinowo-elektrycznym nowego Mercedesa klasy S. Limuzyna zadebiutuje przed szeroką publicznością we wrześniu podczas Frankfurt Motor Show.

S500 Plug-In Hybrid to trzecia wersja z napędem spalinowo-elektrycznym nowego Mercedesa klasy S. Limuzyna zadebiutuje przed szeroką publicznością we wrześniu podczas Frankfurt Motor Show.

Nowy model uzupełni hybrydową gamę Klasy S, w której są już odmiany S400 Hybrid oraz S300 BlueTEC Hybrid. Do sprzedaży trafi w 2014 r.

Do napędu Mercedesa służy benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l, rozwijający maksymalnie 328 KM i 480 Nm, a także motor elektryczny, który generuje 107 KM i 340 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Producent twierdzi, że średnie spalanie S500 Plug-In Hybrid wynosi zaledwie 3 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla do atmosfery 69 g/km. Zasięg w trybie w pełni elektrycznym wynosi ok. 30 km.

Auto może pracować w kliku trybach: Hybrid, E-Mode (jazda na prąd), E-Save (energia z w pełni naładowanej baterii nie jest wykorzystywana, dopóki nie przełączy się na tryb elektryczny) oraz Charge (ładowanie baterii podczas jazdy).

Obraz

Klasa S została wyposażona w układ odzyskiwania energii podczas hamowania drugiej generacji, który ponoć pracuje niezauważalnie dla kierowcy. W odróżnieniu od odmiany S400 Hybrid oraz S300 BlueTEC Hybrid model S500 Plug-In Hybrid może być ładowany za pomocą wtyczki, jednak Mercedes nie poinformował, ile trwa "tankowanie" baterii do pełna.

Inteligentny system zarządzania napędem dostosowuje działanie do warunków i stylu jazdy, a także trasy, którą stara się przewidywać z 8-kilometrowym wyprzedzeniem, korzystając z nawigacji.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)