Mercedes-Benz oferuje wsparcie przy produkcji sprzętu medycznego

Mercedes-Benz ogłasza gotowość do pomocy: pandemia COVID-19 dotyka nas wszystkich. Szczególnie w takich czasach ważne jest, aby producent samochodów ze Stuttgartu wywiązał się ze swoich społecznych powinności. Grupa zaoferowała więc wsparcie przy produkcji sprzętu medycznego. Za pomocą drukarek 3D można wytwarzać pojedyncze elementy, pilnie potrzebne w technologii medycznej z powodu panującej pandemii COVID-19.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © materiały prasowe MercedesBenz
Autokult Biznes

Informacja prasowa Mercedes-Benz

„Ponieważ dysponujemy niezwykle kompetentnym zespołem i wieloletnim doświadczeniem w technice druku 3D, jesteśmy gotowi, by wnieść swój wkład w produkcję urządzeń medycznych” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG ds. produkcji i łańcucha dostaw. „W tym celu pozostajemy również w kontakcie z rządem kraju związkowego Badenia-Wirtembergia. Na potrzeby produkcji oferujemy nasze doświadczenie i specjalistyczną wiedzę; teraz czas, by skontaktował się z nami sektor technologii medycznej. Nasze drukarki 3D są w pełni dostępne”.

Mercedes-Benz gromadzi doświadczenie dotyczące badań i wykorzystania techniki wytwarzania przyrostowego od około 30 lat. W sektorze aut osobowych druk 3D zwykle jest stosowany w przypadku prototypów oraz pojazdów niskoseryjnych.

Mercedes-Benz używa już drukarek 3D do produkcji nawet 150 000 plastikowych i metalowych elementów rocznie. Wolumen ten można teraz w całości wykorzystać do celów medycznych, korzystając ze wszystkich popularnych procesów drukowania 3D – od stereolitografii (SLA), selektywnego spiekania laserowego (SLS) i modelowania ciekłym termoplastem (FDM) aż po selektywne topienie laserowe (SLM).

W wytwarzaniu przyrostowym cyfrowo opracowywane elementy są produkowane warstwa po warstwie za pomocą specjalnej „drukarki”. Korzystając ze źródła energii (zwykle to jeden lub więcej laserów) stapia ona surowce takie jak proszki, plastikowe i metalowe, czy żywice. Po ukończeniu danej warstwy automatycznie nakładana jest kolejna, a proces krzepnięcia rozpoczyna się od nowa. Powtarza się on aż do chwili utworzenia trójwymiarowego komponentu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy