Mercedes A250e oraz B250e - nowe hybrydy typu plug-in pokazane oficjalnie

Wcześniejsze przypuszczenia okazały się prawdziwe. Mercedes zelektryfikował część gamy swoich kompaktowych modeli. Od teraz A250e oraz B250e będą dostępne jako hybrydy typu plug-in. Co ważne - osiągi są zaskakująco dobre.

Pod względem wizualnym hybrydy Mercedesa nie różnią się od wersji spalinowych.
Pod względem wizualnym hybrydy Mercedesa nie różnią się od wersji spalinowych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

19.08.2019 | aktual.: 24.03.2023 16:39

Pod względem wizualnym, zarówno Klasa A jak i Klasa B z hybrydowym napędem nie różni się od swoich typowo spalinowych odpowiedników. Obydwa modele wyglądają zachowawczo - bardziej jak podstawowe odmiany ze słabymi silnikami. Ich osiągi są jednak zaskakująco dobre. Mercedesowi udało się właściwie wykorzystać dodatkowe, elektryczne zasilanie.

Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1.3, który sam w sobie generuje bardzo przyzwoite 160 KM mocy oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowe wsparcie stanowi 100-konny motor elektryczny, który razem z napędem spalinowym daje łącznie 215 KM i imponujące 450 Nm. Takie parametry w połączeniu z 8-biegową, automatyczną przekładnią owocują świetnymi osiągami - A250e rozpędza się do setki w zaledwie 6,6 sekundy. B250e potrzebuje natomiast o 0,2 sekundy więcej.

Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 240 km/h oraz 235 km/h, a w trybie elektrycznym jest ograniczona do 140 km/h. Chętni do przemieszczania się wyłącznie na prądzie mogą liczyć na wystarczający zasięg oscylujący w granicach 60-70 km na pełnym ładowaniu.

Obraz
© mat.prasowe

Zamontowane pod podłogą akumulatory wpływają nie tylko na masę, która wzrosła o 150 kg, ale i praktyczność. Mercedes postarał się jednak o jak największą ilość miejsca, zmieniając tylną część układu wydechowego oraz umiejscowienie zbiornika paliwa. Większość użytkowników nie powinna więc odczuć negatywnych skutków obecności dodatkowego napędu.

A250e oraz B250e mogą stać się jednymi z popularniejszych propozycji w gamie Mercedesa. Praktyczne hybrydy z dobrymi osiągami zostały już wycenione w Niemczech. Klasa A startuje od kwoty 36 943 euro (około 158 tys. zł), a Klasę B wyceniono na 37 663 (około 161 tys. zł). Niebawem powinniśmy poznać także dokładne, polskie cenniki.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/25]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)