Masz te kultowe maszyny Nissana? Nie będziesz się martwił o części

Nissan podjął decyzję, która powinna ucieszyć właścicieli kultowych i zabytkowych maszyn tego producenta. Będzie wytwarzał oryginalne części zamienne, o które do tej pory było dość trudno.

Protoplasta współczesnego Nissana GT-R, czyli model Skyline R32 GT-RProtoplasta współczesnego Nissana GT-R, czyli model Skyline R32 GT-R
Źródło zdjęć: © fot. Nissan
Marcin Łobodziński

Dotyczy to głównie samochodów o wysokich osiągach, legendarnych wręcz maszyn jak Skyline GT-R oraz seria Z. Do tej pory właściciele aut mogli zamawiać niektóre części w autoryzowanych serwisach, ale nie w każdym kraju były one dostępne i nie wszystkie można było kupić. Ratowali się zamiennikami lub elementami producentów podzespołów do tuningu. Nissan stwierdził, że wątpliwa jakość tych elementów nie może być przemilczana.

Inna sprawa, że osoby chcące zachować całkowicie oryginalny stan auta miały większe problemy. Dostawcy części modyfikowanych oferują bardzo dużo, ale o oryginały jest trudno. Dlatego też Nissan za pośrednictwem firmy Nismo ma stworzyć program dziedzictwa marki - Heritage Parts Program. Dzięki niemu, będzie można dokupić każdą część oryginalną do każdego modelu sportowego wyprodukowanego przez Nissana lub Nismo.

Bezpośredni poprzednik współczesnego modelu GT-R, czyli Nissan Skyline R34 GT-R.
Bezpośredni poprzednik współczesnego modelu GT-R, czyli Nissan Skyline R34 GT-R. © fot. Nissan

Jest to szczególnie dobra informacja dla właścicieli modelu Skyline GT-R, który powstał w niezliczonych, często krótkoseryjnych wersjach. Dlatego też w pierwszej kolejności rozpocznie się produkcja części do modelu R32 GT-R, a później do nowszych R33 oraz R34. Potencjalnie rozważa się także włączenie w ten program modeli 240Z oraz 300ZX. Pierwsze zamówienia będzie można składać jesienią bieżącego roku.

Czysto teoretycznie, dla osób z Polski ma to niewielkie znaczenie, ponieważ model Skyline nigdy nie był oferowany na rynek europejski z kierownicą po lewej stronie. Jednak jest to kultowa maszyna, która wywołuje wśród miłośników motoryzacji większe poruszenie niż europejskie samochody marek Jaguar, Aston Martin czy Ferrari. Z prostego powodu – Skyline'y są bardzo rzadko spotykane na ulicach oraz owiane wieloma mitami i tajemnicami. Coś, co nigdy nie było dostępne, budzi większe pożądanie.

Zwłaszcza model Skyline znajduje się na liście marzeń niejednego fana japońskich samochodów. Zawsze można kupić takie auto i nawet bez przekładania kierownicy jeździć legalnie po polskich drogach. Ale co z utrzymaniem? Tu jest problem.

Uruchomienie programu Heritage Parts jest dobrą informacją również dla kolekcjonerów samochodów tej marki oraz miłośników klasycznej motoryzacji. Bez poszukiwania i kombinowania będzie można zamówić w ASO najbardziej nietypową, niedostępną część do bardzo rzadkiej wersji samochodu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił