Maserati Quattroporte na sportowo | GT S MC Sportline

Maserati Quattroporte to włoski luksusowy sedan, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku budzi wiele emocji. Jest to jeden z najpiękniejszych sedanów, który pomimo swojego wieku nadal wygląda świetnie. Maserati już zapewne myśli o jego następcy, jednak póki co zaprezentowało usportowioną wersję luksusowego sedana - oto Maserati Quattroporte Sport GT S MC Sportline.

maserati-quattroporte-sport-gt-s-mc-sportlinemaserati-quattroporte-sport-gt-s-mc-sportline
Arkadiusz Gabrysiak

Maserati Quattroporte to włoski luksusowy sedan, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku budzi wiele emocji. Jest to jeden z najpiękniejszych sedanów, który pomimo swojego wieku nadal wygląda świetnie. Maserati już zapewne myśli o jego następcy, jednak póki co zaprezentowało usportowioną wersję luksusowego sedana - oto Maserati Quattroporte Sport GT S MC Sportline.

Samochód zaprezentowano na trwającym właśnie salonie samochodowym w Sydney, dlatego kierownica prezentowanego modelu znajduje się po "złej" stronie. Pojazd bazuje na już usportowionej edycji Quattroporte, a więc wersji Sport GT S, która po opuszczeniu fabryki ma już m.in. usztywnione zawieszenie, 20-calowe felgi aluminiowe, szersze opony i wydajniejsze hamulce.

Sercem samochodu jest natomiast 4,7-litrowa jednostka V8, która generuje 440 KM mocy - o 10 więcej niż w standardowej wersji. Moment obrotowy oscyluje wokół wartości 490 Nm. Taka specyfikacja pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 5,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 285 km/h.

Obraz

Takie modyfikacje powinny zapewnić sporą dawkę emocji, a więc Maserati w wersji MC Sportline zdecydowało się tak naprawdę jedynie na modyfikacje stylistyczne wnętrza pojazdu. Obejmują one karbonowe wykończenia, aluminiowe pedały oraz logo MC Sportline. Dodano także nowe ustawienie skrzyni biegów, która teraz w wersji sport powinna jeszcze szybciej zmieniać biegi.

Szczerze mówiąc, nie do końca rozumiem tworzenie usportowionych, luksusowych sedanów - w końcu jakbym kupował auto klasy Maserati Quattroporte, to oczekiwałbym od niego dostojnej jazdy i zawieszenia, które doskonale wybiera wszystkie nierówności drogi. Utwardzanie i obniżanie zawieszenia oraz wmawianie ludziom, że jest to sportowy samochód, mija się z celem - jeśli chciałbym auto o sportowym charakterze, to wybrałbym przecież jeszcze piękniejsze Maserati GranTurismo... A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy