Maserati Quattroporte na sportowo | GT S MC Sportline
Maserati Quattroporte to włoski luksusowy sedan, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku budzi wiele emocji. Jest to jeden z najpiękniejszych sedanów, który pomimo swojego wieku nadal wygląda świetnie. Maserati już zapewne myśli o jego następcy, jednak póki co zaprezentowało usportowioną wersję luksusowego sedana - oto Maserati Quattroporte Sport GT S MC Sportline.
19.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:52
Maserati Quattroporte to włoski luksusowy sedan, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku budzi wiele emocji. Jest to jeden z najpiękniejszych sedanów, który pomimo swojego wieku nadal wygląda świetnie. Maserati już zapewne myśli o jego następcy, jednak póki co zaprezentowało usportowioną wersję luksusowego sedana - oto Maserati Quattroporte Sport GT S MC Sportline.
Samochód zaprezentowano na trwającym właśnie salonie samochodowym w Sydney, dlatego kierownica prezentowanego modelu znajduje się po "złej" stronie. Pojazd bazuje na już usportowionej edycji Quattroporte, a więc wersji Sport GT S, która po opuszczeniu fabryki ma już m.in. usztywnione zawieszenie, 20-calowe felgi aluminiowe, szersze opony i wydajniejsze hamulce.
Sercem samochodu jest natomiast 4,7-litrowa jednostka V8, która generuje 440 KM mocy - o 10 więcej niż w standardowej wersji. Moment obrotowy oscyluje wokół wartości 490 Nm. Taka specyfikacja pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 5,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 285 km/h.
Takie modyfikacje powinny zapewnić sporą dawkę emocji, a więc Maserati w wersji MC Sportline zdecydowało się tak naprawdę jedynie na modyfikacje stylistyczne wnętrza pojazdu. Obejmują one karbonowe wykończenia, aluminiowe pedały oraz logo MC Sportline. Dodano także nowe ustawienie skrzyni biegów, która teraz w wersji sport powinna jeszcze szybciej zmieniać biegi.
Szczerze mówiąc, nie do końca rozumiem tworzenie usportowionych, luksusowych sedanów - w końcu jakbym kupował auto klasy Maserati Quattroporte, to oczekiwałbym od niego dostojnej jazdy i zawieszenia, które doskonale wybiera wszystkie nierówności drogi. Utwardzanie i obniżanie zawieszenia oraz wmawianie ludziom, że jest to sportowy samochód, mija się z celem - jeśli chciałbym auto o sportowym charakterze, to wybrałbym przecież jeszcze piękniejsze Maserati GranTurismo... A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Źródło: Autoevolution