Maserati MC-63 - hiperauto, które nie powstanie

Gdyby firma Maserati wpadła na pomysł zbudowania hipersamochodu, konkurencyjnego dla tych, które powstają obecnie w warsztatach Astona Martina i Mercedesa, to ma już gotowy projekt nadwozia.

Obraz
Marcin Łobodziński

Pojazd na ekranie komputera zaprojektował Andrea Ortile z Włoch, który wzorował się na konstrukcji LaFerrari, a inspiracje czerpał z wyścigowego Tipo 63 Birdcage z 1961 roku. Propozycja jest doskonała, ponieważ supersportowe Maserati rzeczywiście mogłoby być technicznym kuzynem najszybszego jak dotąd Ferrari, a jednocześnie mają już gotowy projekt nadwozia, który mogliby nieznacznie zmodyfikować po badaniu w tunelu aerodynamicznym. Wszak już kiedyś był podobny samochód - bazujący na Ferrari Enzo model MC12.

Twórca tego wirtualnego modelu zadbał nawet o stosowną nazwę - Maserati MC-63. Trudno nie przyznać, że auto wygląda pięknie i znakomicie koresponduje ze współczesnym językiem stylistycznym firmy. Przedni pas – jeżeli można o czymś takim mówić w przypadku hipersamochodu – obłędnie oddaje to, co jest wizytówką włoskiej marki. Potężny grill i cienkie paski diod będących reflektorami w takim kształcie mogą pochodzić tylko od Maserati.

Obraz

Całość przypomina LaFerrari, ale wygładzone linie nadwozia nawiązują do historycznego Tipo 63. Forma jest czysta, z tyłu zakończona dyfuzorem i ostrym końcem w stylu Jaguara C-X75. Technika świateł diodowych pozwala dziś tak je poprowadzić, że stylistycznie stają się już ozdobą, a nie problemem do rozwiązania.

Gdyby Maserati pokazało taką zapowiedź modelu, wpadlibyśmy w zachwyt, ale nie pokaże. Nie dlatego, że nie ma możliwości, planów czy środków, ale dlatego, że ktoś już to stworzył.

Maserati MC-63 - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km