Lotus Emira debiutuje w wersji First Edition. W końcu znamy szczegóły techniczne

Lotus pokazał Emirę na Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2021 roku, lecz jak dotąd nie chwalił się dokładnymi danymi dotyczącymi bazowego napędu. Teraz, przy okazji debiutu wersji startowej poznaliśmy więcej detali.

Lotus Emira First EditionLotus Emira First Edition
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lotus
Aleksander Ruciński
2

Zacznijmy od najważniejszego, czyli serca. To dobrze znany silnik AMG M139, który ma cztery cylindry, dwa litry pojemności i 364 KM mocy - sporo, ale wciąż dużo mniej niż np. Mercedes-AMG A45, w którym znajdziemy tę samą jednostkę.

Lotus wyjaśnia, że motor i osprzęt zostały dostosowane do montowania centralnie. Nie tłumaczy jednak, czy ma to związek z niższą mocą. Można się domyślać, że dwulitrówka została zdławiona specjalnie, by nie tworzyć wewnętrznej konkurencji dla mocniejszego wydania Emiry, dostępnego z 3,5-litrowym V6 produkcji Toyoty, generującym 400 KM.

Wracając do bazowego wydania, jest ono parowane z 8-stopniową przekładnią automatyczną przekazującą napęd na tylne koła. Setka pojawia się na liczniku po 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.

Lotus Emira First Edition
Lotus Emira First Edition © mat. prasowe / Lotus

Wyróżnikiem modelu są m.in. kute felgi z dwukolorowym wykończeniem. Mają 20 cali średnicy, co sprawia, że szczelnie wypełniają nadkola.

Choć Lotus kojarzy się głównie ze sportowym minimalizmem, w kabinie nie zabraknie luksusów. Standardem są m.in. podgrzewane fotele z regulacją w 12 kierunkach, Apple CarPlay i Android Auto, czujniki parkowania czy systemy wsparcia kierowcy.

Chętni na wersję First Edition z dwulitrówką AMG muszą przygotować minimum 71 995 funtów, co w przeliczeniu na złotówki oznacza jakieś 401 tys. zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii